• Pink Lady

Hur lång tid tar det att få fin hy med ppiller?

Hej!

Hur länge bör man vänta förrens man ser resultat? Tyckte först det blev bättre, men nu har de blivit sämre igen. Har ätit yasmin nu i 6veckor.

• Svar på tråden Hur lång tid tar det att få fin hy med ppiller?
  • pickolina

Det tar upp till 3mån innan kroppen får en bra balans efter man börjat/slutat med p-piller. Man rubbar ju hormonbalansen både när man börjar och när man slutar... Det kan ta ännu längre tid för att det ska stabiliseras men man räknar oftast med upp till 3mån, det är därför man alltid ska testa ett piller i minst tre månader innan man kan säga om man tycker att det fungerar eller ej.

• Pink Lady

oki, så det kan variera under dessa 3månader? Både gå upp och ner?

• eja

Det kan också vara så att det inte märks någon skillnad alls. Det är piller man äter för att inte bli gravid... ;)

• fine

Jag åt yasmin i 3 månader. Tyvärr ingen förbättring med huden...Slutade till sist.

Hoppas att det funkar bättre på dig!

• Pink Lady

eja:

Jag vet :) Men "biverkningen" att få bättre hy med yasmin tilltalar mig, det var därför jag bytte sort. Självklart är huvudintresset att inte bli gravid!

• pickolina

Glöm inte att det är många som INTE får bättre hy med yasmin, en del får tom sämre hy.

Men vänta ett tag till innan du ger upp, det kan vända.

• Carolineeee

har precis avslutat 3 månader med yasmin. Fick inte bättre hy alls. någon som vet några andra p-piller för hyn?

• <:3 )~~~~

Min hy blev jätteful sedan jag började med yasmin. Fick massor av finnar och orenheter. Så räkna inte med mirakel..

• pumpa

Fin hy kan fås på ett mycket enklare sätt...

äh, sorry den var barsnlig...

• Pir

Lita inte för mycket på att huden blir fin med p-piller. Jag åt Yasmin i ett drygt år, fick massor av finnar och väntar fortfarande, snart två år efter p-pillerstoppet, på att finnarna ska försvinna. Skulle inte rekommendera min värsta fiende att använda Yasmin...

Alla reagerar ju dock olika, Yasmin verkar fungera bra som "hudförbättrare" för vissa. Hoppas du är en av dem!

• gustavaa

Hej. Yasmine är ganska bra för huden, även desolette, båda har en antiandrogen effekt vilket för det mesta är bra. Ännu bättre är Diane som är ett p-piller just för kvinnor med akneproblem. Viktökning är dock en vanlig biverkan.man ska undvika follimin,trionetta och minipiller om man vill slippa akne.

• LillaLoppan

Pink Lady:
    Om huvudsyftet med pillrena är att inte bli gravid så ska du absolut inte äta Diane.
    Så här står det i Fass om Diane:
    "Även om Diane verkar som ett p-piller, ska det inte användas för att förhindra graviditet. Diane ska enbart användas för att behandla långvarig och svårbehandlad akne."

Sen är det ju som det är med allt annat, att alla reagerar olika. Jag har tex ätit Follimin som gustavaa säger att man skall undvika om man vill undvika akne. Jag åt dom från att jag var 15 år tills jag var 25 år och jag har aldrig haft en enda finne!

• Ei saa peitää

Jag får finnar på rumpan av mina p-piller.

• Bröllopstokiig

lilla loppan har helt rätt att vissa inte får finnar av tex follimin men då har du heller aldrig haft benägenhet att få akne heller. på mig är det endast yasmin och diane som hjälpt och diane är inte farligare än något annat p-piller.

Svar på tråden Hur lång tid tar det att få fin hy med ppiller?