• Coco

Någon som varit på bröllopsfest i Kronobergs-slottsruin??

Tacksam för era synpunkter, funderar på att ha vår fest där..

• Svar på tråden Någon som varit på bröllopsfest i Kronobergs-slottsruin??
  • Skåning i Växjö

Har inte varit där på fest, men tittat på lokalen! Har hört att det ska vara superfint där, men jag gillade inte den långsmala formen på rummet, samt att det inte finns möjlighet för folk att gå undan i något annat rum, tänk om det regnar?? Men det beror ju helt på vad för typ av folk man har på sin fest om det passar eller inte :) Tror det kan bli helt kanon där!

• SaT

Vad finns det för lokal i slottruinen? Blev bara lite nyfiken =).
    (är gammal växjö-bo)

• Coco

Gå in på www.ryttmastaregarden.se/ och välj bilder. Är den avlånga lokalen som är inne i ruinen.

Kan kanske bli lite trång, men det är lite annorlunda och roligt tycker vi!
    Och skulle man pricka in en dag med bra väder så är den ju helt underbar, kan man ju t.o.m. flytta ut festen på gården.

• SaT

Häftig lokal!!
    Jag hade inte en aning om att det fanns en lokal där. Man lär så länge man lever. Tyvärr kan jag inte ge några synpunkter. Hoppas det blir bra!

• Leonore

Jag gillade ju lokalen. Är det någon som vet vad den kostar att hyra, om man får ha med egen mat (och vad deras menyer kostar), sprit etc.

• Keyla

Hej hej

Ja jag o min make var för i aug-05 på bröllop, va jätte fint om man håller ett sommarbröllop.. så är man ute efter det lilla extra så tycker jag absolut att det e ett bra ställe att hålla sin bröllops fest på

• Keyla

Svat till Leonore.
    Mat o dryck få man ha med sig själv om man vill. Om inte vill så kan man även beställa från resturangen på området. Däremot kostnaden har jag tyvärr ingen anning om men kika in på deras hemsida kanske finns infpo där .. Lycka till

• Amazonas

Är jag förvirrad nu? Är det Teleborgs slott (heter det så?), det vid St Sigfrids ni menar? Där har jag varit, annars vet jag inte vad det är...

• Amazonas

Nä, det var det tydligen inte. Det slottet är ju annars DÖFINT!! Där har jag varit på fest. Och där gifte sig Mats Willander om jag minns rätt...

• Skåning i Växjö

Teleborgs slott ligger ute på Teleborgsområdet, där måste man beställa genom dom som har det, dom caterar mat vanligen från en restaurang på universitetet.
    Slottsruinen ligger ute på andra sidan stan, vid Helgasjön. Han har ingen hyra, men man måste handla för minst 15000 (tror jag det var) av honom som håller i det, men det kommer man ju lätt upp i på lite mat!! Dricka får man ta med själv, men hans personal får itne servera den (pga lagar och grejer) så då får man liksom hyra dem vid sidan av

• stormstereo

Vi spelade på ICA Kvantums personalfest i den lokalen. Det var definitivt annorlunda. Tyvärr var det en regning dag så det kändes lite fuktigt i början. På en skala från 1-100 skulle jag säga att lokalen är 60. :)
    Må/Tommy

Svar på tråden Någon som varit på bröllopsfest i Kronobergs-slottsruin??