Det lilla norrländskan skriver stämmer väl överens med vår upplevelse. Vi hade dock skrivit EXAKT hur vi ville ha det och ändå blev det inte så. Den största missen var nog att dom serverade bubbel före själva vigseln, så det var bara rena turen att det räckte till en andra omgång för brudskålen efter vigseln. Jag vågar inte ens tänka på vad som hade hänt om det inte funnits något att skåla i när vi väl var gifta...
Serveringspersonalen kändes ganska förvirrad, vilket ju inte är så konstigt vid den åldern. Det slamrades med porslin under tal, tappades bestick och bitvis verkade dom inte veta riktigt vad dom höll på med. Efter vår 3-rätters middag bröts borden och vi dansade vals. När vi sedan satte oss för att äta tårta var inte ljusen tända på borden. Maten var dock helt ok och väldigt riklig, vilket var bra.
Det låter väldigt negativt när jag skriver, men vi är ändå VÄLDIGT nöjda med vårt bröllop. Ett bröllop är ju så mycket mer än bara själva festarrangemanget. Jag är supernöjd både med min frisyr och sminkning, klänningen, blommorna, fotografen som tog kort både vid havet på eftermiddagen och som var med under kvällen. Vår präst var helt fantastisk och solisten som sjöng så otroligt vackert under vigseln. Det hölls otroliga tal under festen och toastmastern gjorde en superbra insats, som fick oss att glömma strulet med serveringen. Allt annat var helt enkelt toppen, kunde inte blir bättre. Dessutom kan tilläggas att jag inte var ett dugg nervös. Jag njöt fullt ut av hela dagen.
Enda rådet till Er som skall ha bröllop på Lejonet är väl att begära yngre serveringspersonal, som Ni ser till att få träffa i förväg och gå igenom direkt med dom hur Ni vill ha det under kvällen.
Kram och lycka till!!