• Kickit

Hur går en förlovning till?

Hur går en förlovning till? Ska den ske som ett frieri där killen fixar ringar och går ner på knä, eller ska det få lov att vara så tråkigt att man går och köper dem tillsammans som vilken annan sak som helst? :)

Berätta hur ni gjorde! Hur det gick till när ni förlovade er!

• Svar på tråden Hur går en förlovning till?
  • Fröken_06

Hur NI vill att den ska gå till, det finns inget rätt och fel enligt mig.
    Vissa tycker ju att det är mer romantiskt att killen köper ringen själv, men jag skulle nog hellre vilja vara med och välja.

Jag och min sambo gik tillsammans och köpte våra ringar. Det var definitivt inte som att köpa "vilken annan sak som helst" utan superpirrigt.
    Sen fick vi ju vänta på våra ringar och att hämta dom var en stor grej. Vi förlovade oss på vår två-årsdag vid vattnet bland massor av vackra höstlöv och jag har aldrig varit lyckligare.
    Genom att man bestämde ringar tillsammans och planerade det tillsammans tyckte jag det kändes som två veckor av konstant pirr. Så jag är glad att jag inte bara blev överraskad med en ring (som jag kanske inte tyckt varit fin) fått den på fingret och sen var det allt, liksom.

• Kickit

Jo, det låter i och för sig fint. Att man köper dem tillsammans och sedan, när man hämtar dem, kanske man kan trä på dem på varann och äta middag för att fira eller något annat romantiskt?

• anne på grönkulla

Vi bestämde också tillsammans, sen reste vi bort över helgen och förlovade oss - alla visste att vi skulle åka men inte att vi skulle förlova oss. Vi satte in en annons i tidningen samma dag, som de fick upptäcka.

Men inget sätt är mer rätt än något annat. Det enda är väl att om du vill att det ska gå till på något särskilt sätt (om du vill bli överraskad mer frieri på knä eller så) så får du nog tala om lite hur du vill ha det. Hur ska han annars veta?

Prata om vad som vore romantiskt och speciellt för er!

• Forsfors

vi var ute på stan och gick, gick förbi en guldsmedsaffär och sambon slet med mig in och vips så satt vi och valde ringar. vi hade pratat om förlovning och sånt ibland tidigare, men kom liksom aldrig till skott, så det blev spontant. Vi valde ut ett par ringar, och paniksatte ett datum för dfet hade vi ju inte funderat över. sem beställde vi bord den dagen på vår favoritrestaurang, hämtade ut ringarna, gick dit och åt och till efterätten så tog vi fram dem och trädde dem på varandras fingrar. ingen visste något. jag ringde mamma senare, och jag tror sambon berättade för sin farmor bara. Vi satte in en annons i tidningen och alla andra fick upptäcka det genom den. För oss hade det nog känts konstigt om sambon gått ner på knä och friat, när vi varit överens om förlovning och allting, fast jag fick en blomma av honom dagen innan (eller om det var samma dag, kommer inte ihåg) då han försäkrade sig om att jag verkligen tänkte följa med och förlova mig med honom, det var gulligt.

• jonnebo

Vi gick också och köpte ringar tillsammans, så vi fick dem vi ville ha. Sen bestämde vi oss för ett datum och reste iväg och förlovade oss på en trevlig, mysig restaurang. Samma kväll friade min kille till mig. Och nästa sommar ska vi gifta oss.

• Dallandra

Min man frågade mig en morgon om jag ville förlova mig med honom och därmed gifta mig med honom. Vi valde ringar ihop och förlovade oss på en utsiktsplats, vi hade tagit med oss frukost som vi åt och det var verkligen jättemysigt :)

Det var även mysigt att gå runt och tittat på ringar ihop :)

Svar på tråden Hur går en förlovning till?