• Min-Ah

Fruar - 23 juli 2005 Ny tråd

Hej, Fruar 23 juli 2005!

Den förra tråden har blivit avstängd för svar, så här är en ny!

Är lite nyfiken på hur ni har det nu, såhär drygt 3 månader efter bröllopet!

• Svar på tråden Fruar - 23 juli 2005 Ny tråd
  • Min-Ah

Hej, LeavesOfFortune!

Vad kul att du också hittat hit till tråden!

Är väl också tillbaka till "vardagen" igen. Hösten är här med regn och rusk. Tycker ju bättre om vår och sommar då det är ljust och varmt!

Nej, det blev inga nya bilder.
    En av våra gäster hade tagit ett foto som var fint och - efter lite "fixande" i Photoshop - kunde användas som tackkort och i tidningen.

Jag insåg ju att det skulla bli svårt att "få till allt" (frisyr och brudbukett) igen. Och det skulle ju inte heller var helt "äkta".

Vi har ju många trevliga bilder som olika gäster har tagit, och så våra egna underbara minnen, förstås!

Dessutom har vi hela vigseln i kyrkan på videofilm. Även det mesta av festen är filmat. Det är ju superkul att ha som minne! Vi skall bearbeta videomaterialet och ge till våra respektive föräldrar och andra släktingar som önskar det.

• Min-Ah

LeavesOfFortune!

Låter jättemysigt och spännande med er resa till Nya Zeeland/Singapore! Förstår att ni längtar!
    Blir ju en betydligt varmare och soligare jul än här i kalla, mörka Sverige!!

Känns så skönt att bröllopet blev så fint och lyckat och att alla gästerna också tycker det!
    Det lever man ju på länge efteråt!

• LeavesOfFortune

Min-Ah

Vad kul att höra att ni fick till ett bra tack-kort trots allt!

Jo, det ska bli väldigt skönt att komma iväg. Gillar också vår och sommar bättre än höstens regn och rusk så då blir det ju bra med lite nya zeeländsk högsommar.

• Min-Ah

LeavesOfFortune!

Jo, det känns bra att fotona blev OK trots allt!

Har aldrig varit på Nya Zeeland, men jag har hört en massa fint och positivt om det!
    Lär vara mycket vacker natur där!
    skönt att få slippa den svenska regn/rusk/slaskvintern!!

Ni får skriva här på BT och berätta om resan, sedan!

Ha det så bra!
    Kram!
    / Sofia

• Cissi_73

Hej Min-Ah !

Jag hittade hit nu =)

Va kul att se att ni har det bra :)
    jag har inte fattat ännu att jag är gift, det har hänt så mkt nu. Jag är gravid vi väntar vårat kärleksbarn den 2 Maj, fast det var inte planerat, det kom som en chock först för vi ville inte ha några barn för vi tyckte att det räckte med dom vi hade från våra tidigare liv vi har 6 barn tillsammans så vi tyckte att vi inte behövde några mer men ödet ville anorlunda. så den 22 Aug gjorde jag ett gravtest å det visade sig att vi skulle ha bäbis. nu är vi jätteglade å jag sa till min man att det är våran bröllopsgåva. Så jag tror att det var meningen att det skulle bli så här.
    Så man han inte landa på jorden efter bröllopet. Jag kan inte ha mina ringar på mig heller, jätte tråkigt. Bröllopsresa har det inte heller blivit av så vi får ta det sen nångång.

Ja det har hänt endel men det är ju det bästa som har hänt mig. Jag finns inne på familjeliv nu så om ni vill så kan ni gå in där å häls på där på min sida, jag kallar mig för Hapy där.
    jag råkade glömma ett P så därför står det bara med ett P, går inte att ändra heller, hihi.
    Måste ju berätta också att jag slutatde att röka den 22 aug också, så jag har varit rökfri sen dess å ska nu försöka att inte röka nå mer efter bebben är född. det går nog bra tror jag, för det luktar ju apa om ciggisar.

Har nån mer än mig blivit med barn ?

ha det så bra Kram på er :)

• Min-Ah

Hej, Cissi_73!

Vad kul att du hittade hit!
    Grattis till kommande lilla barnet! Så roligt! Fin "bröllopsgåva", verkligen!

Ni får resa iväg på bröllopsresa längre fram efter födandet och när ni känner er redo för det! Är kanske inte så lätt med ett litet spädbarn!

Ringarna får du ta på dig igen sedan, när fingrarna inte är så svullna... Är ju lite trist att det blir så, men så är det ju för många, har jag förstått.

Vi väntar med barnalstrande till efter vår resa till Sydkorea. (Har inte bestämt oss alls för om/när vi skall skaffa barn...)
    Det är meningen att vi skall försöka få till denna resa någon gång i maj/juni 2006.

Får kolla in "Familjeliv-sidan"!

Ha det så bra!
    Kramar / Sofia

• Cissi_73

hej!

tack så mkt =)
    jag bara längtar tills bbben tittar ut å min man han längtar han me , han är så stolt över att han ska bli pappa, han säger att när bebben har kommit ut ska han gå ut å gå å visa upp den för alla, han är så go.

Ja bröllopsresan får vi ta sen, nu sk avi bara njuta av varandra å att vi ska ha bebis snart =)

• Min-Ah

Cissi_73!

Ja, ha det jättebra! Rå om varandra!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Fruar - 23 juli 2005 Ny tråd