• Zosa

Utnyttjar han mig?

Jag träffade en man för några månader sen, som jag snart fick veta var gift och hade barn. Attraktionen mellan oss var stark, och efter ett par veckor kunde ingen av oss undgå att vi hade någon form av känslor. Han berättade att han och frun inte älskade varandra, det finns ingen kommunikation emellan dem, men han vill för barnens skull inte lämna henne. Det enda han skulle kunna tänka sig lämna henne för är isf att han hittar nån som han blir verkligt förälskad i. Men han upprepar ändå: "Jag kommer inte att lämna min fru", och ibland säger han: "Strunta i mig, du och jag har ingen framtid. Hitta nån bättre". Han har tom sagt; vet inte om det var på allvar eller skoj när jag frågade honom om han skulle göra så med vilken tjej som helst: "Om det skulle varit en annan snygg tjej så jo.." Och han försöker intala mig att jag kan få vilken kille jag vill, han pumpar i mig bra självförtroende. Men samtidigt som han säger så vill han bara vara nära mig, han vill träffa mig hela tiden, och när vi träffas vill han antingen gå ut nånstans och bara prata eller åka nånstans och kyssa och krama mig. Vi har inte haft sex, för jag kände en sån rädsla för att han utnyttjar mig. Det gör jag nu också. Om jag har känslor för honom nu, så försöker jag stänga av för jag är rädd att bli sårad. Och jag förstår att det här nog inte kan leda till annat. Jag vill gärna vara hans vän, det har jag sagt till honom. Men han försöker ändå få mer av mig. Skulle vilja veta hur det här låter från nån annans perspektiv. Tycker ni det låter som om han är intresserad av bara sex?

• Svar på tråden Utnyttjar han mig?
  • fru C. fd frk S.

Lägg ner - Du förtjäar någon bättre - det gör hans fru också visserligen men det är ju inte Ditt problem.

Vilket as!

• Modestie

Jag tror rent krasst han säger att han älskar dig för att få dig i säng....varför tro att han är helt ärligt mot dig när han inte ens kan vara ärlig mot den han är gift med...?

Nä, satsa på en man som är på samma våglängd som dig, finns ju massa singelkillar med alla dörrar öppna och inte bara vill träffas när det "tränger på" där nere...

• *picoliiina*

mm lägg ner. ärligt talat. varför blanda sig i en sån situation när någon annan är upptagen. dålig stil tycker jag.

• Cybermamman

För din egen sinnesro ... ta någon som är ledig istället

• AlmostMrs

Du har ju själv satt dig i denna situation!! Hur kan du tycka att han uttnyttjar dig? Han har ju sagt till dig att han aldrig kommer lämna sin fru! Han är ju ett svin som söker sig till andra när han egentligen borde lösa problem på hemmaplan. Men om du inte gillar ideen med att vara ett tillfälligt må-bra-ligg så be han gå till någon annan. Jag förstår inte er som gnäller över dessa situationer och mår dåligt, det finns ju bara EN utväg: LÄMNA HONOM!!!!!
    Tack för ordet...

• lilla-Angelina

Zosa
    Hur har det gått?Jag personligen är sååå emot att tjejer gör det möjligt för en upptagen man att vara otrogen...Och han är ju otroogen även om ni nu inte haft sex!Skulle du vilja ha en sådan man som gjorde så mot dig med någon annan?Även om han lämnar frun så kommer han göra det igen.Once a cheater always a cheater!

• Pingla med en åsikt

Jag tycker du skriver svaret själv i din egen fråga:
    Det kan aldrig bli något och han har inte riktiga känslor för dig.....

Ledsen, men så låter det.
    kram Pinglan

• Zosa

Jag tycker inte man ska fördöma någon, för man vet faktiskt inte varför de är otrogna, och man vet inte heller hur frun ser på det hela. Det finns människor som lever i öppna förhållanden, och på honom har det verkat som om han inte alls blir svartsjuk om hon träffar nån annan som hon tydligen gjort. Lögn eller ej vem vet och spelar ingen roll. Men man ska inte döma de som är otrogna, även om det är fel. Det är möjligt att han drar en snyfthistoria för att få mig i säng, det kan ju ingen veta. Det kan också hända att det är sant, och är det så att deras förhållande är så dött kan jag inte tycka illa om honom faktiskt. Jag är inte Gud att döma honom.

Hursomhelst har jag talat med honom, och visat att vi bara ska vara vänner, han är naturligtvis besviken, men det spelar ingen roll. Själv har jag inga känslor för honom, var attraherad först men av något skäl utvecklades mina känslor mer åt det vänskapliga hållet än nåt annat.

• Texas

Tycker att du fattade helt rätt beslut.

• Modestie

Tycker också du gjorde rätt, döma ska man väl inte göra, men det kan finnas skäl att vara kritisk mot otrogna män, just för att de inte har den där spärren de flesta har och kan göra samma sak mot en själv ifall man inleder en relation och det flesta såras av sådant, det spelar ingen roll hur dåligt man har det i förhållandet, otrohet löser ingenting och är helt fel sätt att hantera problem på

Jag hoppas er vänskap överlever det här nu bara, men nu slipper ni smussla iaf

• 98 grader

Jag tror att det finns manniskor som ar otrogna pga att aktenskapet faktiskt ar dott. Men flertalet vill nog bara ha lite spanning och uppmarksamhet vid sidan om.

Sen finns nog tyvarr tvivlet alltid kvar om man blir ihop med nagon som varit otrogen, det kan inte hjalpas.

• Zosa

Jag tycker ni har rätt i det. Jag vet att otrohet är vanligt, har hört att varannan person någon gång i livet varit otrogen. Vet inte om siffrorna stämmer, ger inte så mycket för sån statistik. Men det kan man ju tänka sig. Hursomhelst, det är fel, det leder inte alltid nån vart heller. Men vi är människor och aldrig felfria.

Svar på tråden Utnyttjar han mig?