• mrsfiffin

Billig lokal i Stockholm??

Hej alla!

Jag och min festman letar efter en fin, bra men hyfsat billig festlokal där man kan ha catering. (Typ herrgård, hembygdsgård eller dyl). Är det någon som vet om någon sådan lokal så är vi mycket tacksamma för svar!!

• Svar på tråden Billig lokal i Stockholm??
  • nu gift

Stockholm är stort, vart gifter i er? Och vad är billigt för er?

• ~Annelie~

Vi gifter oss i Nacka kyrka..
    tips på så billigt som möjligt gärna under 600-700 kr/pers om möjligt! . 2 rätters meny, städning (helst egen dryck) - gärna myig lokal..

• nu gift

infobanken.nacka.se/www/turism/hotell/index.htm

Här har du flera alternativ. Ett ställe jag kan rekomendera är Telegrafen och Långa Randen urmysigt.

Annars har du Långholmens i stan eller annars Gustavsbergs hamn (Tornhuset). Där får du ha egen mat och dricka!

• Fia_juni06

Jag har hittat ett perfekt ställe i Bromma, det är nytt och ligger jättebra till. Jag har haft kontakt med en som heter Lisa där, och när vi prel.bokade vårt datum (17 juni-06!) fanns det fler datum kvar att välja på. Bromma värdshus heter det och ligger nära brommaplan. Det är ett stort "hus", med en stor fin veranda på framsidan, där vi planerar att ha brudskål och champagne.

Vi blir ca 100 pers på vårat bröllop, och man kan vara ännu fler, samtidigt som det säkert går att dela av lokalen om man är färre. Vi kommer ha middagen i ett av rummen och sen ha bar och dansgolv i ett annat rum. De har superbra upplägg, man får ta med egen mat+dryck+serveringspersonal, men vill man kan de hjälpa till med allt det också.

Det kommer kosta oss 10-15.000 att hyra lokalen.

Du kan ringa Lisa där, på 070-413 85 60

Lycka till!

• Jobbet

Vi hade vår bröllopsfest på Långholmens folkhögskola. Där får man ta med egen mat och dryck Lycka till!

• ~Annelie~

vi har nu prel.bokat Storängssalen i Nacka.. Pris fr kl 12-01 (samt städning till 11.00 dagen efter) kostar 4500:-

Vi har bokat lokalen den 1 och 2 juni -07.. så nu kan vi duka dagen innan och få till det med Catering i lugn och ro på bröllopsdagen..

Vi har skickat en offertförfrågan till X.L.N.T i Kista.. hoppas på svar :)

• ~Annelie~

P.S städningen ingår inte, utan man har till kl 11 på sig att städa D.S

• mrsfiffin

Tack för alla tips!

Vi gifter oss gärna i Stockholm eller Nacka så att det är i närheten...det blir så mkt smidigare så. Vi tänkte ha ca 50 gäster och vill helst inte lägga mer 600 kr/pers. (inkl. alkohol). Men det beror ju på vad man kan få för pengarna...vi skulle kunna tänka oss något mer om det verkar riktigt bra.

Svar på tråden Billig lokal i Stockholm??