• Malin_E

Slinga håret hemma?

Hej.

Jag har mellan blondt hår, som jag slingar blondare.

Nu är det så att det mellan blonda växt ut uppe på huvudet. Det är ju fortfarande blondt, men skulle vilja piffa upp det lite nu på hösten.

Nu är det så att jag tycker inte att det är värt att lägga ut pengar på att gå till en frisör, när det är så lite som behövs göras. (annars är det ju klart att det är värt att få det gjort av en frisör)

Någon som slingar håret hemma?
    Några bra märken?
    Tips på hur man gör det så bra som möjligt?

Vill ju inte få det gult, som man vet att vissa fått :)

Tack / Malin

• Svar på tråden Slinga håret hemma?
  • hallonflicka

Om du har ganska ljust hår redan så kan du bara pensla på lite blekningsmedel uppe i hårbotten och skölja ur det när du ser den färgen du vill ha på ett ungefär.
    Lycka till !

• sockersöta

jo klart man kan färga håret hemma,det har hänt att jag gjort det flera gånger.om du har slingat det så ska du absolut inte gnida in blekmedlet för då måste du blondera hera håret om det ska se klokt ut. nej utan andvänd dej av "polly" extra ljusa slingor om du redan har ljust hår.det är jättebra o kostar runt 100kr..ger ingen guleffekt

• Lovebird

Wella använder jag när jag slingar mig hemma. Blir jättebra! Skulle färgen bli för gul är det bara att du använder silverschampoo ett par gånger så har du perfekt färg sedan! Lycka till!

• Bluebride2006

Jag har brunt hår i vanliga fall, har det nu färgat det blåsvart. Men undrar vilken färg som är bäst att slinga det i, den här svarta färgen kommer försvinna om ett par månader tror jag. Jag vill gärna ha det som Sandra Bullock i Miss secret Agent 2, men kan jag få det så?

• vixen not a tramp

Bluebride2006
    Gå till en frisör! Blåsvart hår är svårt att få till hemma. Antagligen måste du avfärga det och sedan lägga i en ljusare färg. Det är inte säkert att det blir billigare att göra det hemma, det är mycket som kan gå fel!

Om du misslyckas hemma och sedan måste gå till en frisör blir det svårt för denne att fixa till, hur duktig h*n än är. Det är alltid svårare att rätta till andras misstag.

Lycka till!

• Malin_E

Tack för tipsen. Ska testa.
    Och som sagt, blir det gult, så har jag en flaska silvershampoo hemma :)
    /Malin

• mml

om du använder H&M´s egna slingmedel så blir det inte gult ( inte för mig iallafall) det märket tycker jag är suveränt använder det själv och jag får ljusa/vita slingor inget gult

• Fröken Snurp

Jag vet inte vilka märken som har kombinerat färg och slingor i samma förpackning, men här utfärdas en liten varning. Morsan testade detta med morotsfärgade slingor som resultat, hon var mindre glad över det.

• Bluebride2006

Mia.Maria........mitt hår är redan blåsvart. Det ska försvinna sen ska jag tänka på slingor i mitt egentliga hårfärg nämligen brun

• makeba

hej
    vill bara varna lite för att slinga hemma. det är inte bara vilket märke man använder som är viktigt. det är inte så lätt att dra upp slingor på rätt sätt själv. vissa lyckas, men många gör det inte. det beror ju på hur petig man är, men risken finns att det blir fläckigt i botten om man ej gjort det rätt. Se till att det inte blir för stora hål i hättan där blekningen kan rinna ner.

Bluebride jag håller med mia maria, gå till en frisör. har du nu blåsvart hår kommer det inte tvättas ut helt. fast du kanske menade att du ska låta det växa ut och sedan slinga?

• Bluebride2006

ja. det brukar gå rätt fort

Svar på tråden Slinga håret hemma?