• 03062006

vad ska ni servera till champagnen????

vad ska ni servera till champagnen????
    vill ha många olika förslag

• Svar på tråden vad ska ni servera till champagnen????
  • anne på grönkulla

Vi serverade faktiskt ingenting till bubblet (utom alkoholfria alternativ att dricka såklart!). Men det var väl inte det du ville höra?

Ser ni det som ett tilltugg eller istället för förrätt, det som ska vara till? Olika sorters snittar går ju jättebra, eller salta pinnar eller oliver eller nötter, kanske? Jordgubbar är en annan klassiker. Chokladpraliner har jag sett att vissa skriver att de ska ha.

Gillar ni sött eller torrt bubbel? Det kan också spela roll för vad som passar till.

(men jag gjorde dig inte så mycket klokare nu, va )

• MrsPink

Vi ska ha snittar...

Vi skall ha det som "förrätt"
    Mingel med snittar och champagne utomhus
    Sen gå in och äta huvudrätt & tårta

Supertrevligt , speciellt om det är en varm sommardag...

• elora

Vi tänker ha mousserande vin och till det har jag tänkt mig lite frukt i olika slag. Kan ju bli nåt mer men kompisen hade frukt o ostbitar man liksom pinnade ihop med tandpetare och det var gott att tugga på ;)

Sen beror allt på bröllopets stil, är det ett väl påkostat bröllop bjuder man säkert på lite mer avancerat? Äsch jag vet inte ;)

• 03062006

låter bra, men jag vill gärna ha fler förslag

• Ängla

Snittar en gjord på vitt bröd med lax, gurka och pepparotskräm och en på kavring eller rågbröd med parmaskinka (eller liknande) och färsk örtost.

Jordgubbar, doppade i mörk choklad och vit choklad. (Mjölkchoklad går ju med bra).

Har du funderat på nåt?

• ~Annelie~

vi kommer att få besök av barn på bröllopet, så vi skippar skumpan och kör vanlig enkel pommac med jorgubbar i.
    Inget annat eftersom vi skålar utanför kyrkan innan de flesta av oss drar vidare till middagen sen.

• junibrud2006

Vi kommer servera champagne med snittar vid festlokalen - förhoppningsvis utomhus. Det blir kanske åtta-tio olika snittar och så har vi ingen förrätt utan endast varmrätt, lättare dessert och tårta efteråt.

Vi har inte bestämt snittmenyn ännu men här kommer några förslag:
    Skagenröra på pumpernickel
    Gorgonzolavulkaner (smördeg o gorgonzola)
    Pinnar med smördeg och bacon, lite twistat
    Tunnbrödsrullar med olika fyllning
    Melonkuber med lite parmaskinka

Det går att fortsätta i en evighet...

• _sus_

hjälp mig och tala om lite mer specifikt vad du söker...

lax med limevisp
    tunnbrödsrullar med renskav/skinka och pepparotsvisp
    räksnittar
    gåslever snittar
    skagen snittar
    parmaskinka och lite grönt

(änglas förslag är bra)

det finns så många olika saker man kan ha.
    om du vill så sök på gamla mat trådar denna söklänk fungerar:
    www.westlund.org/bt/

• Ängla

Men mums nu vill jag ha ALLA snittar som föreslagits här...

Oliver på tandpetare är också gott, och en kompis till mig brukar linda parmaskinka runt mozzarella, basilika och körsbärstomater och fästa med tandpetare. Det är också mums!

• Mattas

Vi ska nog bjuda på lite plockmat. Piroger och vårrullar är väldigt gott, och går att förberedda ganska långt innan och frysa. Ska man ha bufé efterråt kan man ställa fram det som blir över och på det sättet går inget till spillo.
    Ha gärna med ett vegetariskt alternativ. Lite grönt är gott och skadar ingen.

Svar på tråden vad ska ni servera till champagnen????