• Aqarella

Vad använder ni för hårborste?

Liten undersökning....
    Har tidigare inte brytt mig så mycket om hårborstar, men nu har jag fått för mig att såna utan piggar och helst tjock naturborst är bättre/skonsammare för håret.
    Vad använder ni?
    Långt/kort hår?

• Svar på tråden Vad använder ni för hårborste?
  • Snärtan

Jag använder en flera olika borstar med piggar, beroende på hur jag ska fixa frisyren.
    Det sliter inte på MITT hår, har pratat med frisörer om det där. Men det beror väl på hårtyper och så där hur mycket det sliter på håret...

• evelina.

sliter gör det nog alltid. men som sagt. det är väl en fråga om hur mycket. och hur mycket man tycker att det gör.

• Nice

Borste med vildsvinshår!!!! Suveränt!

• Swing

Jag har långt hår och min dotter jättelångt, slutar nyklippt en bra bit nedanför midjan (hon väckte ganska stor uppståndelse på frisersalongen!)

Vi använder vildsvinsborstar. Brukar passa på att köpa utomlands. Större sortiment och jag får inte hjärtstillestånd av att titta på prislappen.

• glad tjej

Jag använder inte heller någon borste och det gör jag inte för att det sliter på håret, utan för att jag inte behöver det.

• Aqarella

Vildsvinsborst, är det sånt som är i Mason Pearson? Tips för dem som är sugna på en Mason Pearson borste, köp den hos t ex www.haromi.se (säljer hundgrejor) mycket billigare där!

• evelina.

ja det är vildsvinsborst i Mason Pearson.
    men.. jag hittade inga av det märket på dendär sidan?

• evelina.

aha nu hittade jag.. men.. billigare..?

• Alcar

Jag använder en sån där vanlig plastborste med piggar (ca en gång per dag). Mitt hår har alltid varit jättefint och inte slitet, men nu efter några blekningar i våras blev det värre. Men det jag märkt som är bra för mitt hår är att tvätta håret max var femte till sjunde dag. Då håller sig håret jättefint. När det gäller hårkvalitén så har jag spikrakt mellantjockt hår som aldrig får tovor eller blir för torrt/fett. Håret går ca 5 cm nedan axlarna.

• Malin_E

Jag borstar inte heller mitt håt ofta¨.
    Förutom vin föning, eller innan jag plattar det.

Men jag har hört att det är bra att borsta håret, då blir det inte lika slitet under dagen och det stimulerar hårsäckarna så att håret blir fint.
    Om det stämmer vet jag inte, men man kan ju hoppas.

• Aqarella

Evelina: Det är iallfall det billigaste jag har hittat på riktiga mason pearson, har du hittat billigare, tipsa gärna!!! :)

• Brud_2005

De borstar jag hittar på länken som Aqarella tipsade om har ett jättebra pris, men en del av dem är ganska små. Personligen tror jag t.ex att en "Pocket" hade varit alltför liten för mig. Jag har en "Handy" med ren borst som jag trivs jättebra med men jag tror även "Mix handy" som finns på sidan är superbra.

• Courtney

För några år sedan hade jag en hårborste från The Body Shop som var av trä och hade träpiggar. Den var väldigt bra tycker jag.
    Vet inte om den finns i deras sortiment längre. Men liknande går säkert att hitta i andra affärer.

Svar på tråden Vad använder ni för hårborste?