• AnelP
    Äldre 18 Oct 15:20
    11869 visningar
    16 svar
    16
    11869

    Ving vs fritidsresor vs apollo

    Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss nästa år i aug och sitter just nu och planerar vart vi ska resa på bröllopsresa.Jag undrar nu vilket bolag som ni har bäst erfarenhet av?Negativt och positivt om dom.Vilket av dom skulle ni rekomendera.

  • Svar på tråden Ving vs fritidsresor vs apollo
  • Annika­22
    Äldre 18 Oct 16:31
    #0

    Hej!
    Vi har åkt med STS Solresor, Apollo, Langley Travel och Fritidsresor.

    STS SOLRESOR (till Mallorca & Kenya)
    + Mycket bra service
    + Trevlig personal....rekommenderas!!

    APOLLO (till Tunisien, Thailand, Egypten, Grekland)
    + Mycket bra service
    + Mycket bra guider på utflykter
    + Otroligt fina och moderna flygplan (egen flyflotta Novair)....
    - Oftast förseningar på flygplanen/flygtider
    - Personalen kunde vara trevligare ....vi är dock nöjda!!

    LANGLEY TRAVEL (till Grekland)
    + Bra service & bra guider, inga klagomål!!

    FRITIDSRESOR (till Turkiet)
    - Gammalt plan, dåligt med benutrymme, personal vet vi inget om (resmålet var obemannat- Side, annars bra!!). Vi åker förmodligen aldrig mer med Britannias flygplan!!
    ----
    Alla våra resor med de "stora" charterarrangörerna var bra och intressanta och spännande!!

    Svårt att jämföra, när vi mest har flygit med Apollo!!
    Vi kommer dock att fortsätta boka charter med Apollo om resmålet stämmer överens med våra krav på destinationer och hotellutbud!!

    Lycka till med er resa!!

  • Äldre 18 Oct 17:02
    #0

    Jag har åkt med STS Solresor en gång och det var en riktig katastrof! Ostädat hotellrum (vi hade inte ens toapapper), inga åtgärder när vi påpekade det, personal som verkade ta oss på allvar men sen sket totalt i oss.

    Fritidsresor har jag däremot åkt med flera gånger och alltid varit hyfsat nöjd. Hotellen har stämt med beskrivningarna, personalen varit trevlig osv.

    Jag är dock ingen charterfantast, gillar att flyga reguljärt och vara lite privat när jag är på semester. :)

  • Åre bruden 07
    Äldre 18 Oct 17:07
    #0

    Vi åkte med Always i jan detta året och råkade ut för olyckshändelser o de skötte det på ett mycket dåligt sätt,de hade tex fel larmnummer i hotellpärmen har aldrig blivit så nonchalant bemötta som vi blev då, fick inget stöd,råd eller hjälp på plats,min blivande fick själv ringa runt överallt för o få hem oss och för att få den hjälp vi faktiskt betalat för o få, så jag kommer aldrig åka med Always dvs Mytravel (som är Always o Ving)

    Har åkte med apollo o fått bra bemötande där.

  • martin­s pingla
    Äldre 18 Oct 17:15
    #0

    Måste bara påpeka en sak: flygförseningar är inte researrangörens fel. Det har ingenting att göra med vilket bolag man åker med.

  • anders­sonska­n midsom­maren 2004
    Äldre 19 Oct 08:43
    #0

    vi har åkt med sts, fritidsresor & ving.

    sts: mkt bra survice men har sina hotell lite vid sidan om så att säga.

    fritidsresor: bra personal men håller inte måtten i deras betäckningar.

    ving: reser vi bara med nu för tiden håller i allt till & med lite bättre än sina ving klassnigar, vi har åkt med dom kanske 15gg & bara en gång behövt klaga då vi hade kackerlackor på rummet på teneriffa men det blev snabbt åtgärdat
    lycka till.

  • inte min tur än
    Äldre 19 Oct 19:31
    #0

    Gillar ving, speciellt sunwing.
    Fritidsresor har jag åkt med en gång och säger bara aldrig mer!

  • Next
    Äldre 19 Oct 19:45
    #0

    inte min tur än: Jag håller med dig, usel standard uselt bemötande.

  • Septem­ber-05
    Äldre 19 Oct 20:17
    #0

    Vi önskade oss presentkort på ving. Har åkt med dem många gånger och alltid varit nöjd. Nuförtiden kollar jag nästan bara deras katalog när jag ska ut och resa. Iaf när det gäller charter...

    Däremot så gillar jag inte fritidsresor. Har åkt med dem två gånger och aldrig mer. Har inte blivit bra bemött av personalen.

    STS är jag också väldigt nöjd med. Personale har varit toppen liksom hotellen. Tyvärr ligger de ofta lite utanför och priserna har varit lite högre.

  • Bride M
    Äldre 23 Oct 21:34
    #0

    Apollo är jag otroligt nöjd med, Personalen, och hotellen, guiden osv.
    Ving är jag inte lika nöjd med.
    Always är också kanon.
    STS och Fritidsresor har jag inte åkt med.

  • jocely­n
    Äldre 24 Oct 00:49
    #0

    Har åkt med både Ving, Apollo och Fritidsresor. Fritidsresor är sämst alla kategorier...usel service, otrevligt folk långa väntetider osv. Kommer ALDRIG köpa resor från dem igen. Ving är helt ok när det gäller charter, fina hotell (har även åkt med dem men enbart köpt flyg, det fungerade jättebra). Apollo har jag åkt med till Grekland och de hade bra service och lät de som ville göra "egna" saker vara ifred från alla aktiviteter.

  • *Blush­ing Bride*
    Äldre 24 Oct 07:29
    #0

    Vi har åkt med Fritidsresor och har inget dåligt att säga! Vi åkte sista minuten och hade turen att hamna på riktigt lyxhotell med städerska som även diskade! Kändes riktigt lyxigt! Jättebra service. Allt var bra ordnat och gick smidigt! Tänker absolut boka dem för vår bröllopsresa!

  • Äldre 1 Oct 21:47
    #12

    Apollo är riktiga fulingar. Jag bokade en resa via deras internetbokning, valde reslängd 1  vecka. Jag var inte observant på att dom är så fula så att dom lägger in resor på 6 dagar under 1 veckas reslängd utan att det flaggas upp att den resa dom föreslår inte motsvarar den reslängd jag faktiskt klickat på. Fullständig panik utbröt 8.30 på morgonen när receptionen på hotellet ringde upp till vårt rum och sa att transferbussen just lämnat hotellet då vi inte var på plats. Då hade det gått 6 dagar och vi trodde att vi köpt en 7 dagars resa.  Jag vill varna alla! Köp aldrig en resa med Apollo, dom har antingen ett väldigt dåligt bokningssystem som gör detta möjligt eller så saknar dom helt moral och gör vad som helst för att fylla ut alla platser på planet. Även om detta innebär att resan på 1 vecka i smyg bara blir 6 dagar lång.

    Karin

  • Äldre 2 Oct 13:21
    #13

    Är ni säkra på att ni vill åka med någon av dessa överhuvudtaget? Jag har åkt med alla vid olika tillfällen och överlag varit nöjd även om det ibland har funnits mindre saker man störde sig på. Men, deras fokus är ju "massproduktion" av resor där man vallar runt stora mängder människor.

    Just för bröllopsresan kan det kanske vara trevligt att kika på andra bolag som går mer in för att skapa personliga resor? Då både jag och min blivande är dykfantaster tar vi hjälp av en dykresearrangör med att sätta ihop en resa till Galapagos så jag har inga specifika tips på bolag som jobbar med mer "allmänna" resor, men det finns en hel del att kika på. :)

  • Äldre 2 Oct 13:23
    #14

    Såg nu att huvudinlägget var från 2005 och bara sista kommentaren (innan min) från idag, så mitt svar var ju lagom aktuellt.. men, men :P

  • Aniara­4
    Äldre 2 Oct 15:02
    #15
    Karin Margareta skrev 2015-10-01 21:47:45 följande:

     Fullständig panik utbröt 8.30 på morgonen när receptionen på hotellet ringde upp till vårt rum och sa att transferbussen just lämnat hotellet då vi inte var på plats. Då hade det gått 6 dagar och vi trodde att vi köpt en 7 dagars resa.


    Förlåt, men även om det såklart är trist att upptäcka att resan var en dag kortare än man trodde så är det väl också upp till en själv att hålla koll på vilka tider och dagar man reser?

    Och ja, tråden är 10 år gammal.
  • Äldre 3 Oct 01:00
    #16
    Karin Margareta skrev 2015-10-01 21:47:45 följande:

    Apollo är riktiga fulingar. Jag bokade en resa via deras internetbokning, valde reslängd 1  vecka. Jag var inte observant på att dom är så fula så att dom lägger in resor på 6 dagar under 1 veckas reslängd utan att det flaggas upp att den resa dom föreslår inte motsvarar den reslängd jag faktiskt klickat på. Fullständig panik utbröt 8.30 på morgonen när receptionen på hotellet ringde upp till vårt rum och sa att transferbussen just lämnat hotellet då vi inte var på plats. Då hade det gått 6 dagar och vi trodde att vi köpt en 7 dagars resa.  Jag vill varna alla! Köp aldrig en resa med Apollo, dom har antingen ett väldigt dåligt bokningssystem som gör detta möjligt eller så saknar dom helt moral och gör vad som helst för att fylla ut alla platser på planet. Även om detta innebär att resan på 1 vecka i smyg bara blir 6 dagar lång.

    Karin


    Hahahahaha. Roligaste jag läst idag!
    Hade du ens koll på klockslaget när bussen skulle hämta er?

    Aldrig arbetat inom charterbranschen. Men dock inom tågbranschen. Och där sa vi ofta att många människor som är ute och reser behöver en ledsagare. All vett och sans försvinner när man hamnar på stationer eller flygplatser...
    Det är DU som köper en resa som ska ha koll på datumen! Även att namnen stämmer samt att åldern stämmer. Hur svårt kan det vara?
Svar på tråden Ving vs fritidsresor vs apollo