Inlägg från: lilla fideli |Visa alla inlägg
  • lilla fideli

    Ögonlaser

    Jag har precis opererat bort min närsynthet, var faktiskt nästan halvblind innan, i Uppsala. Hur nöjd som helst!

    Är det någon annan som är missnöjd? Kan synen bli sämre igen senare? Någon annan som är lycklig?

  • Svar på tråden Ögonlaser
  • lilla fideli

    Jag betalade 28 000 kr för båda ögonen. Jag vet, det låter mycket, men då slipper jag köpa dyra glasögon för 5 000 kr st för all framtid förhoppningsvis. Och vad kostade inte linserna? Man vill ju ha snygga glasögon oxå och då kostar de.

    Jag kunde gå och jobba dagen efter... Sved ett par timmar på kvällen och forsade tårar, men sen slutade det...

  • lilla fideli

    Jajamän, det funkar på brytningsfel har jag läst. Man kan operera de flesta synfel förutom "ålderssyn". Men tydligen är det vissa kriterier som måste mätas ändå och godkännas. 80% av alla kan opereras.

  • lilla fideli

    LadyFlame
    Metoden som jag opererade mig med heter Zyoptics och är absolut senast på marknaden. Polerar mindre vävnad än de andra metoderna, och därför det högre priset. Men 17 500 verkar väldigt billigt, var gjorde du det?

    Såg du bra redan på kvällen?
    /Lilla Fideli

  • lilla fideli

    Nej, det gjorde inte alls ont! Kändes som att hålla en uppskuren lök under ögonen ett par timmar på kvällen, men det gick över...

    /Lilla Fideli

  • lilla fideli

    Nej, jag har inte fått sämre mörkerseende... Tydligen får ca 30 % bättre mörkerseende och 10 % får sämre mörkerseende. Men det är det ingen som talar om...

  • lilla fideli

    Jag opererade mig på Opticare i Uppsala! Var först på Globen, men tyckte att de var snorkiga och nonchalanta. Hade ingen personlig touch, kände inte mig trygg där. De ville operera mig, men jag valde Opticare istället. De är jättetrevliga och proffsiga där!

    Kan rekommenderas!

    /Lilla fideli

  • lilla fideli

    Lasik är då man gör ett lock av hornhinnan, Lasek är då man skrapar av en del av hornhinnan och sedan föser tillbaka skiktet, PRK skrapar man av hornhinnan och föser ej tillbaka det efteråt utan det får växa in från sidorna.

  • lilla fideli

    Det går att ha avbetalning räntefritt där jag opererade mig...

    /Lilla fideli

  • lilla fideli

    Jättetråkigt för dig! Var gick du någonstans? Det kanske skulle gå på oticare där jag opererade mig, för jag vet att de tar mindre hornhinna då de polerar. Jag vet iofs inte hur mycket mindre, men du kan väl ringa och höra?

    Lycka till!

  • lilla fideli

    Där jag opererade mig opererar de upp till -10. Det går att göra till -12, men det gör de inte där. Jag hade -3,75 -4,75 på mina ögon innan, nästan halvblind alltså.
    Har precis kommit hem från Thailand, snorklade massa där. Helt underbart! Hade inte ens drömt om det innan op, eftersom jag visste att det inte skulle vara någon idé då jag såg så illa.

  • lilla fideli

    Fast med den här lasern som jag blev opererad med, Zyoptics 100, poleras mindre vävnad än vanliga lasik. Därför kan fler bli opererade med den och slippa lasek/Elsa/Prk.

  • lilla fideli

    Men om du såg så risigt har jag hört att det är större risk att man får operera om sig, dvs att man inte träffar noll vid första operationen, har du råkat ut för något dyligt?

  • lilla fideli

    Trish
    Varför fick du operera dig igen? Var du inte stabil i ditt synfel vid första operationen? Då borde du ju kunna operera dig igen? Man ska ju inte behöva en ny operation efter så lång tid!

Svar på tråden Ögonlaser