Bra billig lokal i Södertälje
Någon som har något förslag på en bra och billig lokal i Södertälje med omnejd? Kommer att vara ungefär 50pers och bjuda på buffe, så bra med fullt utrustat kök!!
Någon som har något förslag på en bra och billig lokal i Södertälje med omnejd? Kommer att vara ungefär 50pers och bjuda på buffe, så bra med fullt utrustat kök!!
Smink-freak
Okej den var fin iallafall=)
Var och kolla på lite ringar idag, hitta några som jag kan tänka mig. Ska ta med mig killen nästa vecka så får vi kolla igen, men de kostade en del. Vad kostade din?
Vi var på torpa idag och bokade ett rum. Det var väldigt fint där, nu har vi börjat fundera på om vi ska ha festen där med. De visade vart man skulle ha allt och de så väldigt bra ut. Vi måste bara räkna lite så det inte blir för mycket dyrare än det andra.
Jaa, det är ju så fint där ute. Men jag å killen hoppas bara på att inte bonden ska gödsla samma dag som man gifter sig, då luktar det ju inte så gott.
När vi var där å tittade första gången hade han precis gödslat, luktade det som iaf...
Vi ska ha festen på Scanias egna "restaurang", Jakobsberg heter det.
Var ska ni ha festen då??
Smink-freak: Har du sett den i någon affär?? Funderade också på att hyra men jag trodde att då skulle det typ kosta 1500-2000:-, men inte då. Hon sa att dom bara hyr ut klänningar för runt 7000:- och som skulle kosta typ det dubbla att köpa!!! Jag var på den uppe på Kringlan och kollade. Dom var jättetrevliga och så men precis som du skriver vill man ändå prova just den modellen/storleken innan man bestämmer sig. Jag hade ju tur eftersom den som jag gillade bäst var i rätt storlek!!
Åsa.Hjärta.Antti: Vi har inte bestämmt oss säkert än. Men antingen blir det SIF-huset med catering från Smörbyttan eller så blir det hos dom på Smörbyttan men då med mindre gäster. Lutar åt det senare.
Vi hade oxå tänkt oss SIF-huset först, men sen var det så krångligt för oss att komma in på deras hemsida från vår dator så då valde vi Jakobsberg istället...
Emma1
Min ringar kostar 3995 kr. Helt ok pris tycker jag
ProPPen-79
Min klänning kommer från Garamaj.se och kostar ca 4500 kr att hyra. Alla klänningar på hemsidan går att hyra och då ingår ändringar,tre dagars hyra och drulleförsäkring
Smink-Freak: Åhh vilka fina klänningar dom har!!! Hur ska man kunna bestämma sig?? För mig lutar det nog åt den jag hittade på Kringlan. Jag är inte så smal så jag vill ha en klänning som jag kan känna mig bekväm i och inte behöva dra in magen hela dagen... Vilket jag naturligtvis inte kommer behöva i den klänningen Den satt även bra upptill över bysten och gav ordentligt stöd vilket också är viktigt så jag inte får ont i ryggen!
Åsa.Hjärta.Antti: Okej, vad kostar Scanias ställe?? Om vi tar SIF kostar den 2500:-, då har man den från 9 på morgonen till nästa dag 9 om det är så att det är uthyrt dom dagarna, annars kan man komma in tidigare och lämna senare. När ska ni gifta er??
Scanias ställe hyr man inte, utan man betalar bara för mat å personal å kaffe å allt sånt...
2-rätters 295:-/person
3-rätters 395:-/person
Serveringspersonal 315 tror jag)/person å timme.
Det är rätt så skönt, för man slipper städa å fixa efteråt. Eftersom man har serveringspersonal så slipper man springa runt oxå.
det skulle inte va ån ledsen smiley där...
Nu ni tjejer har vi varit på Torpa och bokat vår dag! Men gudras vad tomt det var på väggar och golv efter stölden. Tycker sååå synd om dom. Men det är fortfarande vackert. Känns så bra att vi ska vara där. Känner dessutom stort förtroende för personalen på stället. Och igår hade vi fotografen hemma och bokade honom. Betalade depositionen på 1000 kr så nu är det allvar
Smink-freak
Okej det var ju bra pris på ringen, de jag har sett kostar mycket mer=/ Vad får ni betala på torpa? Ja det är verkligen synd om dom så trist när sådant händer.