Skall ni ha vickning? Vilken tid?
Jag undrar bara om många kommer att ha vickning och vilken tid ni i så fall har planerat in detta moment.
Jag undrar bara om många kommer att ha vickning och vilken tid ni i så fall har planerat in detta moment.
vi tänkte ha jansonsfrästelse och korv .
tid vet jag inte
monica
Vår middag slutade ca 21:30, och vickningen (skink- och ostpaj) serverades kring midnatt.
Vi kommer ha tacos eller beställa pizza från något ställe och göra pizzaslaiser av det. Det serveras någon gång vid 24:00 tiden
Hjärtat
Alla hade ätit klart vid 22-tiden för oss. Då började nämligen dansen. Vickningen serverades kring midnatt.
Petra
Vi gifter oss kl 13 och kommer sedan att äta en bröllopsbuffé med bröllopstårta och kaffe efteråt. Sedan funderade vi på att ha en liten "eftermiddagsvickning" hemma hos oss, där vi bjuder på kaffe med avec,lite bål och snacks.
Det får inte bli för sent, eftersom vi skall upp tidigt dagen därpå och åka till Köpenhamn.
Jag tycker det låter lite kul med en eftermiddagsvickning, men det kanske låter löjligt. Låter det dumt?
Vi funderar på att ha fruktskålar utsatta för natthungriga.
Eller grillad gris/lamm på spett!!
Än så länge har vi en massa tid att ändra våra planer.
vi ska ha en stor buffe med massa saker...å vid 1-2 om folk är kvar vilket jag hoppas...ska ha tacos å grilla...
Nä, jag tror inte det behövs. Vi ska ha stor buffé med dessert och nån timme senare blir det kaffe och tårta, så jag tror folk kommer att vara ganska mätta... Dricka, snacks och frukt kommer att finnas framme för dem som vill ha mer...
Har egentligen inte kommit till den punkten på planeringen än, det är ett tag kvar... typ ett år... men en av de få saker jag vet att jag vill ha på mitt bröllop är vickning med hårt bröd och en god cheddar!
Kan man inte ha ost och korvbricka?? Ett förslag....? Enkelt och gott..
Vi hade ostbricka vid halv tolv tiden då trubaduren hade paus. Själv tror jag inte man ska laga för mycket mat som vickning på kvällen om man har en sen middag som slutar vid nio-tio tiden. Folk är ändå inte särskilt hungriga då. Satsa på snittar eller ostbricka tycker jag, Janssons och korv tycker jag låter i mäktigaste laget.
Sojakorv är faktiskt riktigt gott. Så vegetarianerna kan också få korv med bröd.
Håller med Jennie,som köttätare kan jag intyga sojakorv är verkligen jättegott,
(har fått lite "dille" att inte äta korv eftersom man inte vet vad dom malt ner i den och slutat äta korv)
Vi hade inte vickning,middagen slutade vid 22-tiden,sen var det lekar och upptåg samt baren öppnade(självkostnadspris för alla bröllopsgäster)
då hade personalen dukat fram frukt godis och snacks samt gratis läsk,mineralvatten och dylikt,samt vinet som blev över på middagen.
Tårtan serverades vid 00-tiden.