• Bröllopstokiig

Skall ni ha vickning? Vilken tid?

Jag undrar bara om många kommer att ha vickning och vilken tid ni i så fall har planerat in detta moment.

• Svar på tråden Skall ni ha vickning? Vilken tid?
  • Bröllopstokiig

Vår middag kommer troligen inte att sluta förrän vid 23-tiden, så det blir ingen vickning för våra gäster! :)

• Bröllopstokiig

Vi kommer att ha vickning framåt 1 på natten, då vi eventuellt serverar korv med bröd.

/Tess

• Bröllopstokiig

Korv med bröd serveras vid midnatt!

• Bröllopstokiig

Vi ska också ha korv & bröd, framåt 01.00-02.00 tiden när folk börjar bli hungriga.

Ett litet problem dock, som mina föräldrar påpekade: vad ska man servera vegetarianerna? Några idéer?

• Bröllopstokiig

Vegetarisk korv? Falaffel? Vegetariska sandwiches?

...återkommer om jag kommer på fler (&bättre) saker som oxå är "lättätet" stående...

• Bröllopstokiig

Vi kommer att servera vickningen (korv m bröd) vid halv ett - ett skulle jag tro som en påfyllning inför fortsatt festande. Vi har inga 'riktiga' vegetarianer utan de äter kyckling så det blir nog kycklingkorv till dem. Annars hade sojakorv el dylikt varit ett alternativ.

• Bröllopstokiig

Vi har inte bestämt än, hur det blir med vickning... Korv å bröd var ju inte helt tok iofs! :o) Vi hade funderat på nattabuffé... Ska ta ett snack med kocken och se vad han tycker! Hur som... nåt litet blir det framåt 12-1 tiden.

• Bröllopstokiig

Vi kommer att ha jansonsfrestelse ca 01.30.

• Bröllopstokiig

Vi ska inte ha någon vickning då vi räknar med att sätta i oss bröllopstårtan vid ca kl 22.30 och att festlokalen stänger 01.30. Innan tårtan har vi ätit en rejäl 3-rättersmiddag. Däremot kommer det finnas frukt och snacks efter tårtan och framåt för den som önskar.

Har faktiskt aldrig varit på bröllop och gått hungrig därifrån (man är oftast proppmätt!) så jag tror nog våra gäster inte svälter de sista timmarna.

• Bröllopstokiig

Vi ska inte heller ha vickning. På de bröllop jag har varit på som har haft vickning har det bara kännts överflödigt. Man är så fruktansvärt mätt efter en 3-rätters, tårta, godis och vad man nu har tryckt i sig.

Svar på tråden Skall ni ha vickning? Vilken tid?