Litar inte på mig.. efter 5 år! *långt*
Igår hade vi ett riktigt heart-to-heart snack med min man. Idag firar vi vår 5-årsdag och helt plötsligt känner jag mig som en total främling. Han vill inte att jag ska ha män som vänner. Enligt honom är dem bara ute efter en sak. Och så sa han att jag är så pass opålitlig att han absolut inte kunde lita på mig med andra män.
Det kändes ungefär som om han tagit en kniv och kört den rakt in i hjärtat på mig. Visst, det är sant att jag är en människa som tröttnar väldigt fort på saker och ting och kräver mycket spänning & variation för att tycka att en hobby/relation/utflykt/what-ever är roligt och givande. Innan honom bytte jag killar i samma takt som andra tjejer bytte underkläder. MEN, jag var aldrig otrogen mot någon.. har inte varit det mot min man heller. Han har däremot i början av vår relation varit otrogen mot mig.
Vårt sexliv är obefintligt. Det kanske i bästa fall händer en gång i månaden. Ändå är jag en väldigt sexuell person, som älskar närhet och intimitet. Och vissa dagar vill jag bara bli påsatt (ursäkta uttrycket) . Men jag är inte attraherad av honom..jag vet inte om jag någonsin varit det. Vårt relation har för det mesta byggt på det inre istället för det yttre. När vi går ut, vet jag att folk tittar på oss och tänker: "Vad gör hon tillsammans med.. honom!". Till och med mina väninnor har uttryckt sin chock efter att dom träffat min man första gången. Och jag förstår, han är ingen hunk direkt. Men han har ett underbart inre och jag har alltid velat ge honom trygghet och kärlek. Jag vet bara inte hur länge jag kan fortsätta utan att känna någon typ av sexuell attraktion till honom. Det känns mest som att vi har sex "bara för att det hör till ett par förhållande".
Jag vet inte.. Han kanske har rätt att känna sig osäker vad det gäller mig? Å andra sidan känner jag mig sårad, då jag anser mig ha offrat rätt många år för vårt relation.. jag kunde ju ha hållit på och prasslat vid sidan av. Det känns nästan som att han är otacksam för vad han har. Och så kommer jag på mig själv och skäms något fruktansvärt för att jag uttrycker mig på detta sätt. Det kanske är mitt öde - att aldrig riktigt vara lycklig med den jag delar mitt liv med?
Och ändå älskar jag honom och vill absolut inte såra honom. Jag önskar bara att han vore mer en macho man - en riktig hunk som skulle ta kommandot i sovrummet och gör mig riktigt het. Men hur ska jag någonsin kunna låta honom komma så nära in på mig, när han inte litar på mig i första hand. Borde man inte lita på varann efter 5 år tillsammans? Fast han varit otrogen, så litar jag på honom till 100%. Jag orkar ju inte leva med en massa osäkerhet inombords - det som händer, händer. Oavsett vad jag än känner eller gör. Därför tycker jag att det är totalt onödigt att vara orolig eller misstro någon annan.