• Bröllopstokiig

Locka håret

Är det någon som vet om det går att få tag på sådana spolar som används för att göra korkskruvslockar? Vet att det finns i USA men har inte hittat i Sverige.

Annars, är det någon som har tips på andra bra spolar man kan använda för att locka håret?

• Svar på tråden Locka håret
  • Bröllopstokiig

Hej Pejgan!

Ett billigt tips är piprensare!!!

Allt man gör är att fukta håret, tvinna det tills det börjar "korva ihop sig" och sedan snurra upp det på ett stycke piprensare.
    Sen är det bara att vänta tills håret är torrt, snurra ut det och sen är det klart.
    Det kostar inte så mycket att testa...

Annars _ska_ det finnas såna spolar att få tag på, kommer inte riktigt på vart nu.

Lycka till

• Bröllopstokiig

oj.. det måste jag prova! Tack för tipset!! Kan se mig, min syster och min mor stå med 400 piprensare på bröllopsdagen *skrattar gott*

• Bröllopstokiig

Om du skall locka håret rekomenderar jag dig att använda "läggvätska" som alla gamla tanter gör. Tror att du kan hitta sådana spolar på Åhléns eller i en välsorterad järnhandel.

• Bröllopstokiig

Hej igen!
    Man ser faktiskt rätt kul ut när hela håret är upprullat, själv skrämde jag slag på katten och min blivande stod bara och stirrade...
    Men testa ett tag i förväg, det kan ta ett litet tag att klura ut hur man ska få till det, och det tar sin lilla stund att rulla ut det sen, men annars funkar det bra för mig i alla fall.

• Bröllopstokiig

Värmespolar är jättebra och det blir fina korkskruvar!!

• Bröllopstokiig

Värmespolar? Var? när? hur?

• Bröllopstokiig

Jag brukar också använda mig av värmespolar när jag lockar mitt hår.
    Jag har köpt en hel apparat för ca 500 kr och den är hur bra som helst.
    Tyvärr kommer jag inte ihåg var jag köpte den, men de brukar finnas i de flesta butiker som har "elprylar" så som fön, locktång mm.

Lycka till!
    Jema

• Bröllopstokiig

Det finns en speciell locktång som man använder för korkskruvar. Den är inte så dyr och jag har för mig att den finns på Åhléns. Man rullar upp håret, som på en vanlig locktång och sen finns det en pinne som klämmer åt. Man gör detta på torrt hår.
    Piprensare har jag också hört är super!

Svar på tråden Locka håret