• Lindblomman

Viktnedgång till bröllopet, nån mer?

Har satt in den höga växeln vad gäller viktnedgång till bröllopet nu. Ska försöka gå ner 20 kg till augusti nästa år. Vore kul om den är nån här i samma sits, då kan vi stötta varandra och ge tips och råd.
    Jag kör hårt med GI-metoden och motion.

• Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet, nån mer?
  • Limegirl

Här är en till som ska försöka tappa några kilo till bröllopet nästa sommar. Har en mage kvar efter graviditeten och vill inget hellre än få bort den. Jag började gå på svettis för två veckor sen och nu ska jag försöka gå tre gånger i veckan. Det borde ju ge resultat i kombination med rätt mat.

Skönt med en peppa-tråd!!!

• Lindblomman

Heja oss, vi ska klara det!!!!!

• sweet saint

detta kanske ni alla vet om nu, men om man tar och motionerar på morgon INNAN frukost förbränner man mer än annars..
    Det är ju också jätteskönt, man vaknar upp på ett helt annat sätt!!

• bröllops häxan

Limegirl : Kul med fler i denna tråd :)

Har nån funderat på vikt väktarna?

• Lindblomman

sweet saint

Håller med om att morgonmotion är jätteskönt och effektivt. Man får en jätteskön start på dagen!

C.T.
    Har provat viktväktarna 4(!) gånger och blivit lika besviken varje gång. Så för mig funkade det inte alls, det kostade bara en massa pengar. Men jag känner flera som det har funkat jättebra för, så det är individuellt.

• sweet saint

CT:
    har också provat VV, men på tok för dyrt!!
    Dessutom tycker jag att man inte hinner äta upp alla grönsaker innan det blir dåligt.. det är ju nya ingredienser hela tiden.. plus att man har möten som är bra om man på nått sätt lyckas hinna med att gå på! Kan vara lite svårt om man jobbar..

MEN det positiva är att lyckas du gå på möten, äta upp all mat innan det blir dåligt (lite dyrt annars), och vara hela tiden förberedd med mat så går du garanterat ner i vikt!!!! Ingen tvekan!!!

mig passar det inte, för jag måste få äta lite saker i mitt liv som inte VV tillåter så där ibland. Det skulle inte vara en livslång diet för mig.. GI/SB metoden passar mig jättebra.. Får lite jämnare humör av den också...

• maria06

jag körde atkinns, men åt grönsaker och frukt under tiden. Det fungerade... dessutom är Pilates också jätte.. man kan ladda ner den...

• Limegirl

Jag har svårt att bara ägna mig åt bara en metod utan jag kör det gamla klassiska, bra mat och motion. Är det inte så att det tar några veckor innan resultat visas, att kroppen måste likson ställa om sig? Helst vill man ju ha resultat på en gång men nu ska jag försöka hålla mig borta från vågen. Man blir bara besviken annars.

• IPL

Jag vill gå ner 5kg till mars. Borde inte vara omöjligt...

Tror mest på att äta mindre portioner och träna mer. Tar alldeles för mycket tid och planering för mig att börja lägga om kosten. Men man undviker ju de riktiga fett/sockerbomberna förståss...

• osse

Jag vill också gå ner i vikt men hur ska jag klara det när jag är mammaledig (lätt att gå o titta i skafferiet hela dagarna) och inte ORKAR hålla på med träning?? Gifter mig jan -07 och vill iaf gå ner 8 kg

Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet, nån mer?