Ni som har LÅNGT hår - hur ofta har ni klippt er?
Håller på att spara ut mitt hår till midjan. Har ca en decimeter kvar eller så. Men eftersom jag har rakt, regelbundet blekt-slingat hår så blir mina toppar ofta torra och jag känner att jag nästan MÅSTE klippa dom var tredje månad (och det tycker ju frisörerna med såklart! ) . Men går jag och klipper mig så tar de ju bort 1-1,5 cm och då känns ju åtminstone den senaste månadens sparande helt förgäves...och sparandet till så långt som jag vill ha går ju SÅÅÅ långsamt!! Har alltid haft långt hår men det senaste året har jag banne mig bestämt mig att nu SKA jag ha sådär riktigt långt som jag alltid önskat mig.
Jag vet att det är flera av er här på BT som har riktigt långt hår och nu är jag ute efter era tips! :)
Hur ofta har ni klippt er under tiden ni sparade ut? Kanske har ni bara låtit håret vara och heller inte färgat/slingat det eller något?
Kan tillägga att jag självklart använder de bästa produkter jag kan hitta, och det senaste året har jag bara använt Redken All Soft samt deras Anti-Snap, serum...etc
Tvättar håret bara 2 ggr/veckan.
Just nu skulle jag behöva klippa 1 cm i topparna men det är allt jag ser är slitet, och detsamma sa min frisör för 1,5 månad sedan, så självklart skulle jag kunna vänta med klippning ett tag till (har inte toppat mig sedan slutet av juli). Men samtidigt är det ju SÅ viktigt att hålla efter topparna även fast man håller på att spara ut håret, eller ??!?
VILL HA LÅÅÅÅNGT HÅR NU!!!!! :)
Stort tack för svar :)