Emilia & Jens - 3 september 2005
3 september 2005 var den stora dagen... på eftermiddagen dagen innan så skiljdes vi åt. Jens sov hemma i lägenheten och jag spenderade natten hos mina föräldrar tillsammans med några av släktingarna som redan hade dykt upp.
Vaknade lite lagom tidigt vid halv åtta på morgonen och tog en varm skönt dusch i lugn och ro... de flesta i huset sov fortfarande. Skönt.
Petade i mig frukost och fixade naglarna på min tärna (lillasyster) och på två av mina kusiner. Sedan var det dags att göra ordning mina egna naglar också.
Vid halv tolv skjutsades jag och min tärna till frisören... senare kom min mamma förbi med lunch och våra kläder samt brudbukett och hårblommor. Allt gick som på räls... sminket kom på, håret sattes upp, tiaran (som jag fått låna) kom på plats. Plötsligt var det hög tid att ta på sig kläderna och så kom mina föräldrars snälla granne och hämtade oss...
Utanför kyrkan var det fullt med gäster så vi cirkulerade runt lite i Vaxholm innan vi kunde gå in. Klockan 15:55 fick min tärna gå ut och se till att alla gäster gick in... tror de redan då hade så trevligt att de glömde bort tiden.
Klockorna ringde, orgelns började spela, pappa var så nervös så att han darrade mer än vad jag gjorde. Lilla brudnäbben som laddat upp i veckor för sin roll tog sin vackra lilla bukett och började gå upp längs altargången. Allas blickar riktades mot oss... och Jens såg svimfärdig ut framme vid altaret. Så stilig han var! Hade blicken fäst frammåt hela tiden - vågade knappt titta på alla släktingar och vänner som stod där samlade för våran skull. Vilken känsla!
www.badanka.com/upload/uploaded/inmarch.JPG
www.badanka.com/upload/uploaded/vigsel.JPG
Solen sprack igenom molnen strax innan utmarchen spelades... Jens klarade vigseln utan att svimma och log förälskat mot mig innan vi gick ner för altargången.
Pussar, kramar och lyckönskningar blandat med rosblad och risregn.
www.badanka.com/upload/uploaded/utanforkyrkan1.jpg
www.badanka.com/upload/uploaded/utanforkyrkan2.jpg
www.badanka.com/upload/uploaded/utanforkyrkan3.jpg
Gästerna gick efter kramkalaset ner genom Vaxholm till Vaxholms hamn, medan brudföljet åkte bil en sväng för att sedan återvända till kyrkan för fotografering (fotografens bilder från vigsel och porträtt finns ej inscannade... men kanske kan lägga upp dem senare)
www.badanka.com/upload/uploaded/bilen.JPG
Efter fotograferingen som varade i 45 minuter så åkte vi bilen ner till Vaxholms hamn där vi tog båt över till Vaxholms Kastell... på Kastellet väntade alla bröllopsgäster på våran ankomst. Brudskål och mingel.
www.badanka.com/upload/uploaded/brudskal.JPG
www.badanka.com/upload/uploaded/brud.JPG
Inne i Pansarbatteriet så serverades bröllopsmiddagen... bordsdekorationen var murgröna och rosblad liggandes på vita linnedukar, även brudbuketten låg på bordet som dekoration. Överallt allt inne var det levande ljus, inga lampor var tända.
www.badanka.com/upload/uploaded/middag.JPG
www.badanka.com/upload/uploaded/blommor_tartpar.JPG
www.badanka.com/upload/uploaded/vals.JPG
Presentöppning dagen efter...
Min brudnäbb Johanna:
www.badanka.com/upload/uploaded/brudnabben.jpg
Min tärna & lillasyster Maria:
www.badanka.com/upload/uploaded/brudtarna.jpg
På morgonen den 5 september 2005 lyfte planet mot Hurghada, Egypten...
www.badanka.com/upload/uploaded/flyget.JPG
www.badanka.com/upload/uploaded/flyget1.JPG
Utsikt från balkongen på hotellet: www.badanka.com/upload/uploaded/IMG_0361.JPG
I Egypten gjorde vi många utflykter blandannat så besökte vi beduiner i öknen, snorklade några gånger och simmade med vilda delfiner...
Blötpuss ute i öknen av Oscar:
www.badanka.com/upload/uploaded/IMG_0495.JPG
Solnedgång i öknen:
www.badanka.com/upload/uploaded/IMG_0523.JPG
www.badanka.com/upload/uploaded/IMG_0529.JPG
Inne i Karnaktemplet:
www.badanka.com/upload/uploaded/egypten.JPG
Ett sagobröllop, två veckor av mycket upplevelser i Egypten och ännu mer minnen blev summan av det hela!
//Emilia