• Senvinterbrud-06

Hjälp! Var sätta frimärke på genomskinligt kuvert???

Är det någon som vet om man kan sätta frimärket på själva inbjudningskortet om man ska ha genoskinligt "omslag" över? Måste posten kunna stämpla på själva frimärket? Att jag inte kom på att kolla detta innan... Ska ju göra klart inbj. så de kan åka på lådan imorgon ju...äNån som vet???

• Svar på tråden Hjälp! Var sätta frimärke på genomskinligt kuvert???
  • Senvinterbrud-06

Oj då! Då får jag hoppas att jag har tur nu då! Har redan klistrat på och skickat iväg dem... Det kändes som om de satt ordentligt, så jag får hoppas, hoppas och hoppas nu då... :(

• Ellte

Nämen jösses, har jag aldrig märkt av...och ja jag skickar rätt mycket kort med transparenta kuvert... De har kommit fram iallafall :) Hoppas att det funkar även för TS :D

• Senvinterbrud-06

Å, TACK Ellte! Nu blev jag lite lugnare! SOm sagt, får hoppas att det går vägen!

• elgskog

Senvinterbrud-06

Nej vi gjorde inte våra kuvert själv. Köpte dem på Kreatima...dyyyrt. oj oj
    Men vackert.
    Gör du dina själv? (imponerad i så fall.. )

• Senvinterbrud-06

Elgskog:
    jag (eller mamma och jag) gjorde våra själva. Vi hade celofan som vi la runt kortet (lite omlott), sedan vek vi in kanterna in i kortet. Om du förstår... Skulle kanske inte jag göra. Vi har alltså ett papper vikt på tre delar, så därför gick det att vika in celofankanterna.
    Oj, snurrigt blev det...:)

• elgskog

Senvinterbrud-06

Jag förstår inte riktigt.. ha ha men det gör inget. Jag är fortfarande imponerad!

• Senvinterbrud-06

Elgskog:
    Ska försöka lägga ut kort snart på dem så kanske min förklaring blir lite mer lättförstårlig...:)

• elgskog

Senvinterbrud-06

Wow, vad fina dem var! Jag fick titta länge för att förstå vad du menade med att du vikt in cellofanet i kortet.. Men nu hajar jag helt. Så vackert det var med snöflingorna och de lila banden.

Jag tittade på de andra bilderna och vi verkar ha samma smak. Jag älskar den vita isprincessebilden från Alicia Eklöw och håruppsättningarna var exakt de som jag inspirerades av.. (även om det inte blev helt likt) Så vilken klänning blir det?

• Senvinterbrud-06

Elgskog:
    Tack så mycket. Känns skönt att höra att de blev bra! När man sitter och gör dem blir man ganska "mätt" på dem...:)
    Vad kul att vi verkar ha samma smak!
    Och ja, visst är det isprinsessbilden som är min klänning. Har axelbandslös klänning och denna kappa över. Älskar kappan. Har du sett den i verkligheten? Jättefin m små extra detaljer!

• elgskog

Senvinterbrud-06
    Oj, har du kappan.....suck
    Det är ju den som är pricken över i. Du kommer att bli sååå fin!

Var väldigt nära att köpa en klänning av "Alicia" men av en händelse följde min man med till en anna butik och han blev storförtjust i det jag hade istället. Jag är lite rund och tyckte jag passade bättre i "korsett". Men jag har vet hur fin kvalitet det är på tygerna på "alicias" klänningar, kände mig verkligen vacker i den jag nästan valde.

oj, nu börjar Lost..
    Lycka till!

• Senvinterbrud-06

Jajemen, den har jag! :)
    Din klänning var ju oxå jättefin!!!Verkligen!
    Jaha, Lost började nu ja...Glömde...

• elgskog

Senvinterbrud-06

så går det när man har bråttom..
    jag skulle skriva att jag tyckte jag passade bättre i halterneck än i rakt avskuren över bröstet..

Det här är säkert mitt absolut oviktigaste inlägg på BT.. ha ha Oj, det är nog dax att gå och lägga sig innan jag skriver för mycket strunt.

God Natt!

• Senvinterbrud-06

Du var jättefin i klänningen! God natt!

• Hensa

Hej senvinterbrud, blev intresserad av klänningarna du hade på din msn sida...
    de två sista med ärmarna....vart har du hittat dem någonstans?
    Ville se en större bild på dem.
    Superfina och nått i stil med vad jag tänkt mig nämligen.

• Senvinterbrud-06

Hej Hensa!
    Ja du, var hittade jag dem? Här ute på nätet någonstans... Jag försökte kolla upp detta för ett tag sedan, men utan något vidare resultat. Har i alla fall fått bilderna ur någon länk om klänningar m ärm från detta forum... SKa göra ett försök till att hitta sidorna! Visst är de fina!

• Hensa

Ja super fina, jag vill inte gifta mig ärmlöst utan vill ha någon sorts ärm på....
    Har dock redan hittat ett par alternativ så är hittar du dem inte så är det inte hela världen, men det vore juh självklart kul att se en större variant på bilderna

Tack på förhand

• Senvinterbrud-06

Hensa:
    Har försökt att leta, men ska kolla hemma i datorn idag oxå... Skam den som ger sig... :)

Svar på tråden Hjälp! Var sätta frimärke på genomskinligt kuvert???