• Senvinterbrud-06

Hjälp! Var sätta frimärke på genomskinligt kuvert???

Är det någon som vet om man kan sätta frimärket på själva inbjudningskortet om man ska ha genoskinligt "omslag" över? Måste posten kunna stämpla på själva frimärket? Att jag inte kom på att kolla detta innan... Ska ju göra klart inbj. så de kan åka på lådan imorgon ju...äNån som vet???

• Svar på tråden Hjälp! Var sätta frimärke på genomskinligt kuvert???
  • Johanna = en lat kock

frimärken ska väl alltid stämplas så de inte kan användas igen

så på utsidan!

• Kirsto

Håller med Johanna! Absolut på utsidan så de kan stämplas.

• Senvinterbrud-06

Tack för svaren! Hann dock göra färdigt kuverten och gjorde som ni tipsat mig om här ändå, så det var ju tur!
    Tack än en gång!

• Blivande Fru!

Är det "glatt/blankt" själva kuvertet?
    I så fall rekommenderar jag att du sätter en papplapp där fimärket ska sitta, annars är det risk att det lossnar, frimärket alltså.

• Ellte

De flesta frimärken idag är ju självhäftande (klistermärken alltså) så de funkar bra på plastkuvert... Något positivt med dem alltså...eftersom de är fulare än de "gamla vanliga" enligt min mening ;)

• Senvinterbrud-06

Precis, tänkte att de nog ska sitta kvar eftersom de är självhäftande... Ska köpa frimärken idag och klistra på! Vad finns det för olika motiv? Det "finaste" tror jag är djuren. Har ni ngt annat förslag?

• Ellte

Kolla på posten.se (butiken) så hittar du alla frimärken som finns att få tag på :)

• elgskog

Vi hade skärgårdsbåtar på våra frimärken, nu har jag även sett att de har fina blommor. Vi hade även vi transperanta kuvert och det gick jättebra att sätta klisterfrimärken på dem.

• Senvinterbrud-06

Tack igen för alla råd! Jag valde djuren. De passade bäst till våra kort...
    Elgskog:
    Gjorde ni era kuvert själva?

• Blivande Fru!

Det är det de inte gör!
    Fäster även om det är de självhäftande.
    Har råkat ut för det en gång + att personalen på ett annat postkontor påtalade problemet för mig, när jag skulle sända ett annat blankt brev/paket.
    (vill bara inte att ni råkar ut för samma sak)

Svar på tråden Hjälp! Var sätta frimärke på genomskinligt kuvert???