fin festlokal i haninge
någon som har tps om någon fin festlokal i haninge
bör rymma 50 -70 personer.
monica
någon som har tps om någon fin festlokal i haninge
bör rymma 50 -70 personer.
monica
Hej
Dalarö Socitetshus, är det någon som har haft sin fest där? Finns det ett tel nr så man kan ringa, hur många personer får plats och exakt vart ligger det?
Kanske Häringe slott? Jättemysigt! Jag och min sambo var där på en weekend, då var det ett par som gifte sig där och det såg urmysigt ut. Supergod mat också.
www.haringeslott.se
Hej
Vi skall gifta oss i Österhaninge Kyrka nästa år och undrar om någon har erfarenhet av Österhaningen byggdagård som ligger bredvid kyrkan?
hejsan
Ska gifta mej den 3 aug och ska ha festen på resturangskolan vid rudan. väldigt trevlig personal, man kan få smycka lokalen själv. Vi kommer att bli 81 personer på middagen och vi betalar ca 23500 :- för: fördrink med tilltugg,middag bröd och smör samt dricka, kaffe avec och efterrätt, tårta och " brudparets skål". personal under hela kvällen, blommor påå borden,findukar mm. Fia Alm är festansvarig där. Jätte trevlig tjej!!
Ville först vara på Sjöliden på vegen ut mot dalarö, men fick ingen offert när vi blev lovade, när vi väl fick en så var det på fel mat!!! suck. Det skulle gå på ca 40000:- utan dricka för samma antal personer.
Ganska stor prisskillnad.
Prisexempel på drickat: en flaska rödvin 100:-, Starköl/cider 33cl 25:-
Andledningen till det låga priset är att det är en resturangskola och de får inte gå med vinst. De har även haft en hel del "kändis" tillställningar.
jag rekommenderar dem varmt och då har jag inte ens haft festen där ännu!!! :)
Lycka till med att hitta en lokal som passar er
jag har varit inne i Österhaningebyggdegård och dom var jätte trevliga. Antingen kommer man med egna förslag eller så hjälper dom till med tips. Bra priser och man kan ta med egen dricka. En tråkig nackdel var att toaletten är precis där man sitter och äter.
Ludvigsbergs herrgård och Muskö kyrka. Det ligger lite off (men det gör å andra sidan Häringe med.) Vi gifte oss i Muskö Kyrka och hade bröllopsmiddag och fest i ludvigsbergs herrgård. Vi blev trevligt bemötta under hela tiden från det att vi ringde och frågade lite bara tills det att vi åkte därifrån. Vi fick ett pris på 535:- per kuvert för vuxen 340:- för ungdom och för barnmenyn 140:- Då ingick dryck till maten, bubel till brudskålen ssamt kaffe och avec. Vi sov även över där. Allt var super!
Varför inte gifta sig i Dalarö kyrka och ha festen på Strand Hotell bredvid. Jag var där på bröllop i juni, ligger jättefint och hade jättegod mat, servicen var också jättebra.
Ett till förslag:
Smådalarö Gård.
Mer info om Dalarö Societetshus finner du Anne på www.dalarosocietetshus.com
Vi skall ha vår bröllopsmiddag där i aug. de håller på att byta ägare, men har alltid varit jätte trevliga!!!
hej. Är det någon mer som vet lite mer om Västerhaningebygdegård och Vendelsöbygdegård. Vi ska gifta oss i dec i Österhaningekyrka, Lagom liten och gammal. Men vi får ej tag på någon lokal. Årsta slott var vi för få och Häringeslott tycker vi är lite för dyrt. Det var ingen bra ide att gifta sig i dec. DEt är bara en massa julbord överallt och vi får inget plats. I värsta fall måste vi ta Häringeslott.
Har Ludvigsbergs herrgård ngn hemsida?
/Lollan
Kitten
Vi har också tänkt ha bröllopsmiddag på Dalarö socitetshus. Det är verkligen jättefint. Kan du inte berätta hur det gick?
Halloj!
Lite sent svar, men... : )
www.ludvigsberg.se/
De rekommenderas!
Ha en skön dag!
Roger
Anki- prova med Dalarö hotell (ej Stand hotell) 10-15 min från Österhaninge kyrka. 60-70 personer är maxantal
Hej Mia!
Till dig som skrev inläggen den 23 juli.
Jag undrar om du vet mail adressen till restaurang skolan på Rudan. ÄR intresserad av detta som du beskrev.