Mallar för inbjudan?
Jag är inte särskilt duktig på att få till det snyggt om jag ska skriva ut något annat än ett vanligt A4...
Så, är det någon som har tips på bra mallar för en inbjudan vore jag tacksam!
Jag är inte särskilt duktig på att få till det snyggt om jag ska skriva ut något annat än ett vanligt A4...
Så, är det någon som har tips på bra mallar för en inbjudan vore jag tacksam!
här e mina...så kanske du får några ideèr.
www.familjeliv.se/krypin/svensk_i_oslo/galleri.php
Lycka till...det e inte så svårt när du väl kommer igång.
M
Vilket format skulle du vilja ha? A6 (en fjärdedels A4) är lätt att göra i word. Gör 2 lika stora kolumner och skriv den text du vill ha. Se till att du inte överstiger hälften av 297 mm minus den marginal du vill ha. Kopiera texten en gång till och sätt den nedanför. Du har nu 2 st A5 (hälften av A4). skriv ut på fint papper, skär itu och vik på mitten.
Vill du ha sk altarskåp (två "dörrar" som öppnas på mitten) måste marginalinställningarna vara annorlunda. A6 funkar fint här med.
Vill du ha något annat format som tex kvadratiska kort gäller det att vara noga med marginalinställningarna och skära till dem i förslagsvis skärmaskin sedan.
Tack båda!
Jag har köpt lite grejer nu för att pröva om jag går i land med det! Jag är absolut icke-pysslig egentligen, men det vore roligt med personliga kort!
Ska inte gifta mig förrän nästa sommar, så jag har lite tid att öva!
jag tycker det blir snyggast om man gör så här: Gå in i utskrifsformat och lägg A4-pappret omkull. Lägg sedan in två kolumner i worlddokumentet då är det ingen risk att du "går över linjen" det blir snyggast om man sedan centrerar texten.
På detta sätt kan man sedan göra en inlaga som man klistrar in i ett A4 vikt på mitten eller ett som man vikt in kanterna så de möts i mitten...