• johann­a_helm­ersson
    Äldre 27 Sep 06:33
    10709 visningar
    22 svar
    22
    10709

    mörka ringar

    det är så att jag har alltid haft mörka ringar under ögonen... är det någon som vet hur man kan göra för att slippa desssa..

  • Svar på tråden mörka ringar
  • Vilda_
    Äldre 30 Sep 17:38
    #0

    Håller med föregående!! i.d. är det enda som funkar för mig, dessutom ser man inte så mejkad ut. Det är rätt dyrt med ganska drygt.

  • Camill­a77
    Äldre 1 Oct 06:37
    #0

    Ja absolut att det är ärftligt!! Jag ör också alltid blå under ögonen. Jag sover som jag ska, dricker vatten, stressar inte så mycket men min mamma,morfar är blå under ögonen så då blev jag också det.. Jag tycker att det blir bättre med en riktigt bra fuktgivande ögonkräm. Använder just nu en från shiseido.. Mycket bra!!! Sedan tycker jag att den bästa täckande krämen jag provat är Joe blasco. Använder foundation men bara under ögonen. Får lätt finnar av den om jag använder den i hela ansiktet...

  • johann­a_helm­ersson
    Äldre 1 Oct 09:01
    #0

    tack så mycket för alla svaren... är det nån mer som vet några ra ögonkrämer och concealers

  • jocely­n
    Äldre 3 Oct 02:33
    #0

    Jag har samma problem, mtcket mörka ringar under ögonen (delvis naturligt men även pga att jag har sömnproblem). Jag använder Biotherm hydra-detox yeux ögongel både på kvällen och morgonen. Håller med vad en del som skriver att lite solbränna kan minska synligheten hos ringarna men eftersom jag absolut vill skydda huden mot sol, solarier osv använder jag Lancôme Flash Bronzer (finns som kräm, gel eller ansiktskräm, fråga i butiken så hjälper de dig hitta det som passar dig).
    Vad gäller concealer svarade jag på det i en annan tråd men tar med det här också; YSL- touche éclat /radiant touch. Den är så tunn att det aldrig ser "kakigt" ut när man sminkar. Jag har svårt att använda ögonskuggor då dessa bara verkar locka fram skuggorna under ögonen mer så jag använder bara lite ögonpenna på övre ögonlockets ytterhörn. Känns som att jag vill hålla mig till ett ganska naturligt resultat. Fler tips emottages tacksamt!

  • joan
    Äldre 3 Oct 11:13
    #0

    Blue neutralizer från Make Up Store är jättebra att täcka mörkare partier med. Man behöver dock ha en foundation över, annars ser det helknäppt ur.

  • lindy-­lou
    Äldre 3 Oct 12:06
    #0

    Dricka vatten, vatten, vatten och YSL touch eclat som nämndes ovan. Den är visserligen dyr men superbra!

  • Mrs W 2b
    Äldre 3 Oct 14:09
    #0

    Jag har for mig att jag har hort att morka ringar beror pa att man har for lite underhudsfett under ogonen for att tacka blodadrorna. Kanske hjalper det att ga upp lite i vikt? Tyvarr verkar just det inte fungera sarskilt bra pa mig iaf, sa jag duttar oxa med foundation/tackcreme.

  • h.m.n
    Äldre 10 Oct 11:52
    #0

    Lancome har en palette med tre färger. Denna täcker faktiskt bra utan att man behöver ha något mer på. är dock onödigt dyr eftersom man inte får användning för alla tre färger. Tycker även att Bodys Shops concealer fungerar bra.

  • madely­n
    Äldre 10 Oct 11:55
    #0

    jag har läst att man kan få mörka ringar under ögonen av för mkt kaffe..

  • Jessie­76
    Äldre 10 Oct 11:55
    #0

    Prova Helena Rubinstein (tror det stavas så) den e jättebra oxå!

  • h.m.n
    Äldre 10 Oct 11:58
    #0

    ang underhudsfett. Min hudläkare sade till mig att mina mörka ringar och stora röda partier på kinderna är ärfligt betingad och beror på att jag har tunn hud där blodkärlen syns tydligare än andra människor. Det finns tyvärr inget att göra åt mörka ringar under ögonen annat än att dölja. Min röda partier har jag behandlat med laser med goda resultat. Det kunde man inte göra under ögonpartiet eftersom synnerven löper stor risk att skadas! Att gå upp i vikt påverkar inte underhudfettet tyvärr. Det gör dig bara FET!

  • Äldre 1 Jun 09:01
    #22
    Kräm mot mörka ringar - bit.ly/1TWX6J6
Svar på tråden mörka ringar