Någon som har bilder från Kustens hus?
Jag har funderingar på att hyra Kustens Hus i Majorna när vi gifter oss. Det skulle vara kul att höra åsikter om stället och gärna se bilder
Jag har funderingar på att hyra Kustens Hus i Majorna när vi gifter oss. Det skulle vara kul att höra åsikter om stället och gärna se bilder
ingen som vet?
kolla på deras hemsida: www.visansvanner.com/
Synd bara att det inte fanns några bilder inifrån, det är mest det som är intressant.
Ingen som har haft sin fest där som kan tala om hur det ser ut invändigt?
kustens hus är fantastiskt!
vi gifte oss där i sommar, hade både vigseln och festen där och var EXTREMT nöjda!
vi hyrde även galleriet i bottenvåningen och hade dans och fets där hela natten, hur bra som helst!
carrie - fick ni låna musikanläggningen? När vi var där första gången så sa dom ok, men nu senast var det plötsligt "nej"?
Och hur mkt extra betalade ni för bottenvåningen? Vi fick aldrig info om att man kunde hyra hela, bara övervåningen :(
Sen måste jag fråga hur många ni hade plats för sittandes vid middagen, vi försökte provplacera borden, men det blev jättesvårt att få plats med 60 pers trots att lokalen hyrs ut till 70?
Carrie
Jag har bara fått ett pris att det kostar 2800 att hyra. Är det bara en våning då? Måste man hyra två våningar om man vill ha dans med eller kan man ha middag och dans på samma våning?
TamLyn
Har du också varit där? Har de musikanläggning till uthyrning? Jag ska dit i slutet av månaden och titta. Vi kan bli närmare 70 så det är ju intressant att höra att det verkar bli trångt... Provplacerade ni under tiden ni var där på visning eller kan man komma tillbaka lite då och då för att mäta m.m.?
Hojtar på Carrie och TamLyn och puttar uppåt...
hoho....
någon annan med bilder eller vet vilka färger det går i inomhus?
Jag har varit där inne och det är fint, har tyvärr inga bilder. Vita väggar, stora fönster, ljusa gardiner. Vita bord och stolar.
Det blir dock trångt när man är ca 70 personer, vi valde tillslut ett annat ställe, även om detta var det finaste. Det går att hyra Galleriet under också, som någon annan nämnde. Det kostar ca lika mycket som att hyra Kustens Hus men de har också maxantal på 70 personer pga brandföreskrifter. Vi hade tänkt att ha middag på övervåningen och fest nere (eftersom köket är bättre på övervåningen och att det är lite många pelare som skymmer där nere), men som sagt, vi insåg att det tyvärr blev lite trångt...
igr
Jag vet inte om jag har förstått det här rätt: Man hyr antingen över- ELLER undervåningen? Jag har fått ett pris på 2800:- Är detta för EN våning då? Kan man inte ha dans efter om man bara har en våning?
här glömde man bort att svara =)
När vi var där i januari så var det inga problem att få låna musikanläggning... men i förra månaden så gick det plötsligt inte :(
Vi har provdukat (så långt vi hann innan hon stressad slängde ut oss efter 30 min!) och det blir trångt med 70 pers, enda sättet att få ihop det är att ha borden som små öar, dvs varje bord för sig med 6 pers per bord... Vilket vi inte gillade. Men vi lyckades lösa så att 60 pers får plats men det var banne mig på håret. Så jag skulle ej vara där om jag hade fler än 60 gäster...
Vi betalar 2800 kr för övervåningen bara, inte ens toaletterna på nedervåningen "ingår"
Vi har buffemiddag först, sen dukar vi undan och dansar i samma rum. Det blir nog bra.
Men som någon annan skrev: det är fint, rosa väggar, ljusa gardiner och vita stolar. Borden är ljusa klaffbord i trä. Det är en väldigt söt 1700talskänsla på det =)
Jag tycker om stället trots att det har vissa nackdelar, men det finns inget ställe som är helt perfekt =)
Men om inte toaletterna finns på samma våning och det inte ingår, hur löser ni det då?
TamLyn
Glömde fråga hur ni gör med musik och hur tänker ni ställa borden? Blir det långbord för alla? Var 60 max som går in utan att det blir för trångt tror du? Vet du hur porslin och glas såg ut? Många frågor nu, hoppas du ursäktar
Det finns en toa på övervåningen, den få alla använda.
Vi tar med oss en stereo hemmifrån till musiken, det är inte en så stor lokal att ljudet drunknar chansar vi på =)
Vi ställer borden såhär: Först ett honnörbord bestående av tre bord på raken, ut från det går det tre st längor med två bord vardera, som bokstaven "E". Sen ställer vi två st "lösa" småbord på ena sidan vid scenen och tre st "lösa" småbord på andra sidan vid baren. Voila! 60 sittande gäster =) 6 pers på hönnörsbordet, 10 pers på varje länga, och fyra eller fem pers på varje "löst bord".
Det finns 10 st klaffbord, 3 mazonitbord och ett "fulbord", det e allt...
Jag tror att en lång "U"-bordsplacering skulle funka annars, men vi ville inte komma så långt från våra gäster.
Glas o porslin är ganska standard, det finns vita tallrikar, vin och vattenglas, assisetterna är två olika sorter, men det får gå ändå. Inga snaps eller likörglas, då det "inte ingår i kuverten". Vi köpte plastwhiskeyglas, så sent har folk redan druckit vin och förhoppningsvis inte längre bryr sig =) Vi ska ha lite finare pappersdukar på borden.