Novemberbrudar
Hejsan!
Tänkte passa på att fråga om det finns fler noemberbrudar där ute?!
Har letat lite här men inte hittat en tråd om den månaden.
Jema
Hejsan!
Tänkte passa på att fråga om det finns fler noemberbrudar där ute?!
Har letat lite här men inte hittat en tråd om den månaden.
Jema
Här finns en till NovemberBrud Vad kul och se att vi är flera *ler*
JoJo100
Vilket datum är det dax för er?
Vi gifter oss den 26/11.
Jema
För oss så "smäller" det den 12/11 Längtar som en tok...
Där är det inte långt kvar nu.
Hur har ni tänkt ert "upplägg", dvs vigsel, färgtema, kläder, mat, inbjudningar, roliga saker under festen osv?
Jema
Janu är det nära.. Vi kommer att ha ett litet bröllop och är inte så styrda av traditioner. Jag försöker att inte detaljplanera allt fööör mycket
Men vigseln blir i kyran o där har vi en nära vän som ska sjunga minst en sång. Färgerna vi följer är ljust mossgrönt(låter urskumt), ivory och pärlor. Maten ja...huja... ska bokas imorgon... Spex till festen har jag ågren över
Det har vi inte börjat titta på ännu.. Kanske du har ngr roliga idéer?? Nu är jag jättenyfiken att höra om er planering!!
Vi har redan bestämt det mesta, skönt nog.
Har bara kvar att fixa skor, väska, bukett, underkläder och transport + lite smågrejor som är halvfärdiga.
Vi kommer att vigas i kyrkan och ha ca 20-25 gäster.
Klänningen håller på att sys upp hos sömmerskan och den blivande makens kläder är klara.
Vi kommer sedan ha vår fest på en resturang där vi kommer att ha allt från välkomstdrink, förrätt, huvudrätt, dessert, tårta, groggbord med tillbehör, nattamat, öl, vin och sprit.
Vi kommer att ha vitt, silver, olika nyander på rosa och frostat som färgtema.
Jag håller också på att "planera" festen. Fixar för fullt med festprogrammet just nu och försöker komma på bra låtar att spela under kvällen.
Men det är så svårt att veta vad man ska hitta på för lite mysiga och annorlunda saker för gästerna under kvällens gång.
Tycker att ert färgtema lät jättefint!
Ska ni vara på resturang eller ska ni ha catering?
Jema
Finns det inte fler november-brudar här inne?
Jema
Jodå, här är en till som ska bli fru den 26/11.
Vi hade en novembertråd men den har gått över "bästföre-datum" och är nu avstängd.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1122401.html
sjd
Vad kul med en till med samma datum.
Hur långt har ni kommit med allt?
Ska kolla på länken du skickade...
Jema
Jema
Vi har inte kommit speciellt långt egentligen. Vi ska ta tag i det efter helgen.
Mycket känns ändå som att vi har under kontroll och det är sånt som ska inhandlas som är det som är "kvar", dekorationer till festlokalen, kläder till sambon m.m.
Den 15 ska vi träffa konditorn och provsmaka och förhoppningsvis beställa tårtan.
Just nu händer:
* Min klänning håller på att sys upp hos en sömmerska (och den har potential att bli _exakt_ så som jag har föreställt mig den. :) )
* Min sambo håller på att undersöka transport för honom och mig mellan kyrkan och festlokalen och det verkar gå framåt.
* Vi har några grejer som ska färdigställas så som klänningar till tärnorna och min cape som jag ska ha ute.
* Jag håller på att tillverka en krona i silver.
* Vi har en DJ på gång - sambon sköter det också.
Vi har sista o.s.a-dag den 16 oktober och då hoppas vi att alla har svarat, därefter kan vi sätta fart på riktigt. :)
Hur går det för er då?