• Bröllopstokiig

Engångskamera med svartvita bilder

Har sökt med ljus och lykta efter engångskameror som tar svartvita bilder. Har hört att bilderna dels blir mycket bättre än färgbilder, dels att bilderna emd tiden inte bleknar på samma sätt som färgbilder. Kan någon tipsa om inköpsställe antingen i Stockholm eller via någon nätshop?

• Svar på tråden Engångskamera med svartvita bilder
  • Bröllopstokiig

Tänk på att engångskamerorna ska vara för inomhusbruk. var på ett bröllop där de köpt fel så blixten fungerade inte, eller fanns inte...eller hur det nu var.

• Bröllopstokiig

Ska du ha flera eller bara en? Tänk oxå på att de är MYCKET dyrare att framkalla. Jag köpte en svartvit filmrulle och hade i min kamera när vår dotter föddes och jag höll på smälla av när jag skulle hämta ut korten. Kostade över 200 för 24 bilder. Men det kan ju löna sig då och kolla var det är billigare att lämna in. Hoppas du hittar kamerorna. Själv har jag sett såna på en Kodak affär här där jag bor!

Annars om det är bara en rulle ni ska ha kanske du kan köpa en filmrulle och sätta i en vanlig kamera?

Kramisar

• Bröllopstokiig

Jessika du skulle ha gått till Expert där kostar svartvita och färgkopior lika mycket
    Sarah

• Bröllopstokiig

Kodaks svartvita engångskameror framkallas på exakt samma sätt som färgfilmskameror och kostar därför inte mer heller.

• Bröllopstokiig

Ska ha flera som ska vara utlagda på borden. Har till och med varit i kontakt med Kodaks kundjäst, då de har en svartvit på nätet, men de hade inte den i sortimentet... Ska kika in på Kodakbutik. Tack alla för era inläg!

• Bröllopstokiig

Efter mycket om och men har jag faktiskt lyckats lokalisera Kodak Black & White!!! Fick tag på en superkille hos Kodak som rinde runt lite åt mig. Om någon annan behöver så kommer Kodaks Image Center på Sergelgatan i Stockholm att få in i nästa vecka. Det som är så bra med denna svartvita film är att den framkallas som färgfilm = inte då dj...a dyrt...

• Bröllopstokiig

Va??? Då är jag rejält lurad för det var just Expert jag gick till...... Kanske olika fråmn olika städer?????

• Bröllopstokiig

Jessica: det är inte säkert att du är lurad. Kodaks engångskamera med svartvita bilder är inte en traditionell svartvit. Tydligen finns det olika tekniker och filmtyper. Kvaliteten på traditionell svartvit är bättre än den som finns i Kodaks engångskamera. Det du kan göra nästa gång det är aktuellt är att prata med någon på till exempel Kodak Image Center eller Expert och höra dig för innan du köper filmen.

• Bröllopstokiig

Jessica...jag lämnade in bilder för framkallning från en film inte engångskamera och det ska inte vara skillnad iofs....jag lämnade in de på expert vid hötorget i stockholm ......gå till de och fråga igen....jag betalade 89 för en veckas framkallning med dubbletter

• Bröllopstokiig

Du vet väl att du kan beställa svartvita kopior även av färgnegativ...?

Svar på tråden Engångskamera med svartvita bilder