• sirrom

Fin festlokal Malmö/Lund?

Hej på er!

Jag och min fina pojke är på jakt efter en mysigt och vackert gammalt magasin eller liknande för vårt bröllop nästa sommar. Gärna något som ligger i fin miljö vid ex en herrgård eller liknande...och inte alltför långt från Malmö/Lund området! Hyran bör inte vara alltför hög och vi vill gärna kunna ta med egen mat och dryck till ca 80 gäster. Många krav känns det som :) Har hittills fångats av bla på Skabersjö gods (fin men lite dyrt med 10000 för bara lokal), Trolleholms magasin (mkt fin men dock inga toaletter samt en bit bort), Logen, Holmåkra loge samt Axelgård (mysiga lokaler men har inte riktigt den där fina omgivningen vi söker...) Är det någon som har några tips till oss?! Tack på förhand!!

• Svar på tråden Fin festlokal Malmö/Lund?
  • lundabrud

Vill bara tipsa: vi hade vår fest på Axelgård, och vi frågade dem som bor i huset bakom om vi fick ha fördrink på den lilla söta ängen bakom Axelgård. Alltså bakom ett litet korsvirkeshus, en inhägnad liten hage. Det blev superfint eftersom vi var just där! Paret som äger hagen var väldigt tillmötesgående.

Se bilder
    www.picturetrail.com/anjaochadam_brollop

vi kommer med en T-ford till hagen

• lundabrud

alltså jag förstår att ni egentligen söker något "tjusigare" men om det inte går så kan det vara bra att känna till detta alternativ!

• sirrom

Tack för infon, lundabrud! Är ju bra att veta att man kan göra så! Och bilderna var verkligen jättefina!! Ja, vi får ju se var vi landar... Någon mer som har tips...?

• Vicky83

Vi ska ha våran bröllopsfest i Norra Ugglarps Bygdegård. Lokalerna är rätt slitna, men utemiljön vacker. Slitaget har ju även sin charm också. De största fördelarna med den lokalen är att det får plats många (vi blir ca 110 personer), man kan fixa egen mat och dricka, där finns ett ordentligt kök, där är mycket utrymme t.ex. att göra ett "barnrum", och att lokalen är billig!

• sirrom

Tack Vicky83 för tips! Ja, Norra Ugglarps Bygdegård ligger verkligen i en fin miljö det håller jag med om! Vi krångelmänniskor :) hade dock ev tänkt oss en lokal som var mer av stilen 1700-tals magasin eller liknande. Förstår att ägare till herrgårdar, slott oc liknande byggnader ibland hyr ut sådana gamla magasin men det kanske inte är så vanligt att de direkt annonserar om det, får väl se om man kan luska själv. Ja, som sagt vi får se var vi hamnar! Fler tips emottages gärna av er snälla bt tjejer och killar..!

• astrid2

Magasinet i Smyge är jättefint. Innan vi bestämde oss för att gifta oss utomlands var vi inne på det.

• sirrom

Tack, Astrid2! Blev nyfikna och fulla av frågor! Vad kostar det att hyra magasinet? Hur många personer rymmer det? Finns det porslin att hyra genom lokalen? Vem kontaktar man om man vill hyra? Var exakt ligger magasinet? Tror att jag har läst tidigare att magasinet inte hyrs ut över sommarmånaderna...stämmer det? Oj, oj, som sagt, många frågor...hoppas på svar!

• astrid2

Kommer tyvärr inte ihåg vem vi pratade men det finns info på Trelleborgs kommuns hemsida så titta där. Porslin, bord och stolar vill jag minnas fanns där. Lycka till!

• tjocksmock

Lundabrud, skulle du kunna hjalpa mig med information angaende Axelgard. Har du nagot telefonnummer till den ansvarige? E det en mysig lokal? Vad kostar det?

Tack pa forhand!

PS. jag har inget svenskt tangentbord.

• Tessiless

Min bror hade sin bröllopsfest i Bösmöllan utanför Kävlinge. En otroligt vackert belägen gammal kvarn och festen har man i själva möllan alltså. Den ligger invid en bäck/å. Perfekt för sommarbröllop och man kan ta med egen mat och dryck.

Svar på tråden Fin festlokal Malmö/Lund?