• Mamita

Touche Eclat, bra dålig ?

Hej .

Behöver en consealer till under mina ögon.
    Har väldigt tunn hy där så mina blodkärl syns igenom.
    Vill inte att det ska påsa sig eller lägga sig i vecken under ögonen .

Har hört talas om ngt som heter Touche Eclat ( tror att det är YSL som gör den)
    Guldfärgad hylsa med liten pensel.

Finns det lika bra från annat märke?
    Täcker den totalt?
    Tacksam för alla tips.

Tjingeling

Mamita

• Svar på tråden Touche Eclat, bra dålig ?
  • Aphrodite

Jag instämmer med Felice - YSL Touche eclat är bäst. Haft den i tio år snart, can´t live without it.

Det där med att den är för ljus är bara båg, den sjunker in i huden och "försvinner" med det den döljer. När man sätter på den är den ljusare än hyn men två minuter senare när man är redo att dutta på rouget syns inte ett spår. Det är just den egenskapen som gjort den så känd.

• Modestie

Beror på vad du ska ha den till. På mig funkade den INTE mot blått under ögonen, inte helt iaf, inte ens 50%. Kanske 5 % max...inte heller på röda småmärken och absolut inte på plitor, men det är den inte till för heller. Däremot var den jättefin som highlighter på kindbenen, att "skulptera" fram ansiktsdrag på ett osynligt sätt. Den är nog mest ljusreflekterande. Odryg var den också och man såg inte när den höll på att ta slut pga guldfärgade hylsan, opraktiskt. Absolut inte värd 400 eller vad den nu kostade.

• *Hanna*

Jag tycker inte heller att den varken var prisvärd eller värdig sitt rykte. Hade enbart hört gott om den innan jag provade, men den täckte bara lite under ögonen. Jag tror att min redan dessutom är slut! Har inte ens använt den särskilt mycket.....Däremot undrar jag om den nya från dior är bra? Vet ej vad den heter, men den är i en liknande hylsa som touche eclat....

• *Hanna*

Dior skinflash hette den visst....någon som provat?

• jocelyn

Använder Touche Eclat (Radiant Touch) från YSL dagligen och har aldrig varit så nöjd med en skönhetsprodukt förr. Jag använder inte foundation eller puder (förutom T-zonen) eftersom jag vill ha en så naturlig make-up som möjligt. Den här produkten är ju ganska dyr (ca 400 kr) men å andra sidan räcker den länge. Ett tips är att köpa den på tax free, alternativt skicka någon ni känner att köpa den, då kan man komma undan med ca 250 kr!

• vixen not a tramp

*Hanna*
    Jag har testat den i butiken och gillade den, finns dock inte på strawberrynet och jag vägrar handla till överpris så jag får vackert vänta....

• vixen not a tramp

Kom på en sak, Loreal har kommit med något liknande, lumine(?) oxå om jag inte har fel. Kanske ett bra budget alternativ?

• Emma81

Face Stockholms "Magic wand" är min favvo!

• Bröllopstokiig

Jag tycker att Touche Eclat är perfekt- inte för täckande så det ser stelt olivlöst ut men ändå lagom för att täcka mörka ringar mer naturligt. Dessutom är det så lätt att jobba med, konsistensen är perfekt. Det är min åsikt!

• Modestie

Yes, Dior Skinflash ska vara bra har jag läst (fast det är väl kanske som mkt annat individuellt) eftersom den är runt 100 kr billigare än YSL tror jag den kan vara värd att prova. Jag testade lite på handen på Åhle´ns bara för att se hur den "beter" sig där och den verkar vara väldigt mjuk och fin i konsistensen, bra mer pigment och ljusreflekterande ämnen. TRor alla dessa "penvarianter" passar bäst som highlighters, de är rinniga i konsistensen och inte så dryga, passar kanske bäst på kindbenen och väldigt ljusa skuggor under t ex ögonen. Jag är iaf väldigt sugen på Skinflash, inte minst för att hylsan är så fin

• lindy-lou

Jag tycker att touch eclat är SUPER! Jag tycker att det lätt kan bli kakigt om det samtidigt är täckande. Den tunna konsistensen gör att det inte blir kakigt, men den täcker ändå otroligt bra under ögonen och runt näsvingarna.

Jag har bara rouge och ögonfransböjare i min dagliga sminkning och vill därför inte ha en alltför kakig concealer, och då är YSL perfekt :)

Säkert finns det något lika täckande till en lägre penning men hittills har allt jag hittat varit för kakigt. Skall hålla utkik i den här länken :) Är ju trots allt student...

Svar på tråden Touche Eclat, bra dålig ?