• Mamita

Touche Eclat, bra dålig ?

Hej .

Behöver en consealer till under mina ögon.
    Har väldigt tunn hy där så mina blodkärl syns igenom.
    Vill inte att det ska påsa sig eller lägga sig i vecken under ögonen .

Har hört talas om ngt som heter Touche Eclat ( tror att det är YSL som gör den)
    Guldfärgad hylsa med liten pensel.

Finns det lika bra från annat märke?
    Täcker den totalt?
    Tacksam för alla tips.

Tjingeling

Mamita

• Svar på tråden Touche Eclat, bra dålig ?
  • Frances

Sjukt dålig! Jag blev sååå förvånad över hur dålig den var eftersom jag hört på ALLA håll att den ar så fantastisk (och jag älskar YSL:s smink för övrigt).

Den är alldeles FÖR TUNN och rinning, den är inte ett dugg täckande, den blir lätt för vit (de har bara tre nyanser på Touche Eclat så det är svårt att få en ton ljusare än sin egen hudfärg som man ska på concealers).

Jag rekommenderar CLINIQUES concealer, den är HELT underbar! Täckande men inte FÖR täckande, utan man ser helt osminkad ut. Superfräsch och perfekt för känslig hy också! Jattebra nyanser har de också.

• Eilenna

Rekommenderar Kanebos concealer, dom har olika men den jag har ser ut som en liten dosa med spegel i locket. Helt underbar är den!

• Xena

Eilenna -

Vad heter den du har?

• Mamita

Puffar.
    mer tips flickor !!

tack

Mamita

• linslusen

Hejsan :)
    Jag rekommederar också Kanebos concealer, den e verkligen super!!

• Courtney

Jag tycker att Cover All Mix från Make Up Store var väldigt bra. Jag tycker konsistensen var lite tjock för att ha under ögonen, men du kan ju alltid blanda med lite ögoncrème.

• lolabe

Tycker inte heller att Touche Eclat är någon bra concealer. Fungerar snarare som highlighter/om man vill ljusa upp något parti. Täcker inte speciellt bra.
    Har dock inget bra tips på någon annan concealer då jag sällan använder sådan produkt.

• BlueTopaz

T.C. är ok, men tycker faktiskt att loreal´s concealer på liten tub för ca 100:- är mkt bättre. Dock är den bra att använda tillsammans med underlagskräm när man tex ska på fest för att den är lite tunnare!
    (har alltid mörkt under ögonen då jag har så tunn hy så jag anv. concealer där varje dag.)

• Eilenna

Kanebo exlusive bio, medium. heter min och jag ääälskar den!!!!

• Felice

Jag använder touche eclat och tycker att den är SUPERBRA.

Från att se hålögd och bakis ut ser jag ut som en toppenpingla.

Svar på tråden Touche Eclat, bra dålig ?