• skönheten

slitet...skadat hår...hjälp..!!!!!!!!!

snälla ni! hjälp mig! mitt hår är väldigt slitet,skadat jag tappar riktigt mycket hår varje dag det är för att jag har färgat håret flera gånger!jag använder shampoo och balsam för slitet skadat slitet hårmen det hjälper inte!vet ni om något som stärker skadat,slitet hår snälla tipsa mig!

• Svar på tråden slitet...skadat hår...hjälp..!!!!!!!!!
  • L-N

Vad är det för produkter du använder nu? Det bästa är ju salongsprodukter, för slitet hår. Jag tycker du ska köpa schampo, balsam och inpackning för slitet hår. Inpackningen tycker jag nästan är viktigast. Den kan du ha i två till tre gånger i veckan, och minska antalen ju bättre håret blir. När det är i bra skick räcker det med inpackning en gång i veckan.

• Hon

Använd också många produkter som är vårdande och som du inte sköljer ut ur håret utan får sitta kvar typ skumbalsam, balsamspray. Har du provat det relativt nya scampot från GLISS, med silkion i? Finns att köpa i de vanliga affärerena.

• skönheten

jag använder loreal men det hjälper inte! vet ni nåt som funkar!???

• vintervigsel

Jag fick tips av min frisör att göra inpackning vid varje tvätt och inte skölja ur den alls. tycker det hjälper en hel del.

• skönheten

vad var det för inpackning?

• Hej baberiba

Loreal har en leaveIN balsam som heter Loreal Repair (pumpflaska) du hittar den hos frisören. Det är en gul flaska. Du tar lite balsam i handen och tar det i håret och det ska sitta kvar. Skölj ej ur.

• vintervigsel

Goldwells inpackning använder jag

• Minimira

Du kanske borde klippa håret med jämna mellanrum för att få bort det slitna. Det går ju inte att reparera det som redan är slitet...lycka till

• evelina.

produkter med silikon i torkar ut håret.

jag skulle rekomendera att du som sagt använder SALONGSPRODUKTER till ditt hår om du inte redan gör det, köper en riktigt bra inpackning, inte tvättar håret så ofta, inte borstar/kammar håret så ofta, slutar föna/platttånga/locktånga och ha i billiga stylingprodukter, brukar du hitta avbrutna hårstrån på kudden är ett siden/silkesörngott jättebra. men framförallt: gå till en frisör och låt den klippa av så mycket som behövs.

och ta det lite lugnt med färgningarna i framtiden.

• evelina.

oj.. satin/siklesörngott menade jag.

• Rystall

Har du använt mycket Pantene prov? Det kan vara en anledning. Byt till ett salongsschampoo och sluta färga.

• otroligt_men_sant

Jag skulle satsa på att återuppbygga håret både innifrån och utifrån. Med det menar jag att du både börjar äta kostillskott för håret (ex Pantoten Silica) samt gör en kur för håret som åretuppbygger proteinet i håret. Detta har jag testat själv med mycket goda resultat:
    www.kerastase.co.uk/_en/_gb/Conso/Products/product.aspx^F2_Resistance_Affaiblis&ProductCode=F000000&Selected=nomproduit

Sedan skulle jag satsa på antingen frisörschampo eller den mildaste de har på Apoteket (om du behöver billigare variant). Det skadar inte att smörja hårbotten med olivolja någon timme innan du skall tvätta håret. Testa den nya olivoljan med citron i, luktar lite trevligare. Sist men inte minst skall du försöka låta bli att oroa dig för mycket. Jag vet att det är svårt att låta bli det, framför allt när man tappar hår :( Men, ju mer du stressar, desto mer kommer det att påverka ditt hår negativt. Försök att komma ur den onda cirkeln, gå ut och promenera.
    Lycka till! :)

PS Glöm inte att det är vanligt att tappa mer hår i den här perioden av året.

Svar på tråden slitet...skadat hår...hjälp..!!!!!!!!!