• GrisRosa

VÄDDÖ?!

Jag bara älskar Väddö k:a och undrar om nån har bra tips på festlokaler,herrgårdar etc i närheten...

• Svar på tråden VÄDDÖ?!
  • GrisRosa

Nu har min kära bror förlovat sig och funderar på ute-vinter bröllop på väddö, jag puffar för dem

• hellokitty

Hej Nasseliten!

Jag är också förälskad i denna kyrka och har planerat att gifta mig där någon gång i framtiden!

Vi kommer isåfall ha middag och fest på Marinan i Grisslehamn! Man kan abonnera hela stället om man vill men priserna varierar beroende på säsong. Där finns även lagom stort dansgolv! De har jättebra mat på sommaren men vet inte om de tillagar denna på vintern.! Annars finns ju hotell Havsbaden i Grisslehamn också men det är nog de ställen som ligger närmast kyrkan. i Älmsta finns inget vad jag vet och annars får man nog ta sig till Hallstavik...

• GrisRosa

Åhh en till som jag!!! Dvs spånar utan datum Man tycker ju att det borde finnas lite mer, kanske det gör om man letar, men man får väl inte bli för insatt när man säkert inte ska gifta sig förrns typ 2009.... Tack för tipsen!

• hellokitty

Nasseliten:

Har ni varit INNE i kyrkan något?
    Har bara kört förbi den nämligen....

• evkasu

Skulle nog rekommendera Havsbaden eller Bergby Gård - www.bergbygard.se
    Annars finns det ju kollogårdar på Barnens ö också som jag tror man kan hyra, helt utan mat då.

• GrisRosa

Ja för några år sedan, hade inte direkt "bröllops ögonen" på mig då... Det jag kommer ihåg är bara att den kändes "lugn och vacker". Men ska nog traska in på all helgonshelgen, har nämligen släkt begraven där

• hellokitty

Ok! Jag måste gå in och kolla..
    Hmm.. Bergby Gård har jag aldrig varit på men det verkade ju lite mysigt... Dock har jag lite svårt för Havsbaden..Tycker dom kunde byggt det snyggare. Förstör hela Grisslehamn tycker jag och känns på något sätt lite opersonligt om man jämför med Bergby Gård. Håller mig nog fortfarande till Marinan

• GrisRosa

*nyfiken*
    hellokitty vart har ni landstället, ungefär?! Själva har vi i närheten av Norra Edeby

• hellokitty

Vi har lite ovanför Er... Söderfjäll Södra heter bussstationen. Vi har hus mot viken till. Lite innan 1000 små grisar! Vet du då?

Vi har bara haft det i några månader men jag älskar verkligen Väddö! Har Ni ärvt det? Med tanke på att Ni har släktingar som ligger på Väddö Kyrka...
    Vad tycker du om Söderbykarls kyrka då?

• GrisRosa

Ja huset är över 100år och gått i arv nu senast till min mamma (min mormor lever dock) Det är "sjö-tomt" helt underbart! Tusen små grisar är en klassiker, är där minst tre ggr/år Söderbykarl är också fin, där gifte sig min morbror för ca 7år sedan. De hade festen på en loge och bröllopsnatten på logens höskulle

• hellokitty

Har ni tomt mot Ålands hav till då...? Jag hittar inte så bra där ute än....

Låter som om din morbror hade ett lyckat bröllop!

När hoppas Du på giftermål då?

• GrisRosa

Nej det är mot viken, skulle skämta till det lite eftersom man vid vår tomt kan simma över kanalen utan att dö på kuppen Tja när klockorna ringer för oss är nog väldigt svårt att säga... Jag vill NU, men kan tänka mig 2007,2008 för att de är fina år (siffer mässigt). Fast det blir säkert inte förrns 2009 då jag pluggat klart *suck* Som tur är har jag alla runt omkring och inte minst alla er på BT som jag kan njuta med så länge

• hellokitty

Nasse:

Det spelar väl ingen roll vart i viken man simmar över...? Den är juh så smal så den borde kallas för Väddö-bäcken istället!

Har Ni ställe precis vid en stor kohage?

För mig så ser det ut att bli 2007 som jag skrev i andra tråden. Jag planerar iallafall för fullt och karln har frågat om när jag tycker att vi ska ha bröllopet. Men han har inte gått ner på knä bara... Väntar ivrigt!

• GrisRosa

Nej det är väl sant... Fast det är nog inget man ska göra varje dag med tanke på att det är en ganska trafikerad farled
    Men nu är det officiellt, Väddö-bäcken
    Jajemen! Kohagen e vår vän Fast det finns inga ko i, grannen är för skruttig och har sålt delar av hagen. Delar e ju iofs allmäning vilket e skönt för då kan ingen smacka upp ett slott bakom husknuten. Men vi "bor" i södra delen, om man kan säga så!?

Å så spännande jag kommer att följa dig och era planer som en hök.... 070707 e ju roligt, eller 070809..

• hellokitty

Då får det isåfall bli 070707 eftersom det infaller på en lördag!

Jag tror ni bor nästan mittemot mitt ex! Hans familj har hus på andra sidan kanalen.

Vi lär synas lite här och var här inne tror jag!

• GrisRosa

Det tror och hoppas jag mé

• Strumptjejen

Hej Väddö-tjejer!

Ville bara tipsa om Väddö folkhögskola. Jag jobbade på ett bröllop där en gång. Kanske inte världens charmigaste lokal (matsalen) men det kan man ju fixa till. De gjorde maten också, en god buffé till ett rimligt pris, som jag förstod det. Alla gäster kunde sova kvar i stugorna som finns där.
    Nu vet jag i och för sig inte om folkhögskolan är kvar där och om de hyr ut, men den ligger ju nära kyrkan

Svar på tråden VÄDDÖ?!