• blivande fru Roos

göra/köpa speciella/egna kuvert?

Behöver all hjälp jag kan få då vi inte kunde göra vår inbjudan som önskat.

Nu har vi inbjudningar som har måtten 12,5x27,5 Desvärre hittar vi inga kuvert som passar Antingen är dom för korta eller för smala.
    Vi vill också att dom ska kunna öppnas på kortsidan.

Nu funderar vi dock på att göra kuvert själva. Vet någon hur man gör? mallar, etc? Eller om det finns några att köpa i de måtten vi vill ha?

Snälla, alla tips är välkommna!!!

• Svar på tråden göra/köpa speciella/egna kuvert?
  • blivande fru Roos

Ellte > tack, vilka mått har du på dina? Har du bilder?
    Mvh Lina

• Ellte

Nope...och jag har dem inte här heller...men som sagt, det får garanterat plats ett dubbelvikt A4 och era kort är inte större än så :=

• Ofelily

Hur har det gått? Har du hittat ngt? Konstigt att inte Ljunggrens kunde hjälpa dig, de har ju jättestora ark som de säljer, om du skulle vilja göra egna kuvert vill säga..

Ett A4 är förresten 21x29,7cm, så dina inbjudningar är större än ett vikt A4.

Blir nyfiken, har du gjort dem själv, och var fick du tag i de måtten? Har du någon bild?

• Ofelily

www.magnolia.st har de jättemånga pappersark som är 30x30cm förresten, du kanske kan köpa via dem om du ändå ska göra egna kuvert?

• blivande fru Roos

Ofelily > Ne har inte hitta något, ska springa ner till Svenskt Papper nu på lunchen och köpa stora ark, samma färg som inbjudningskorten så får jag pyssla ihop något själv.

Ank inbj. var det egentligen meningen att det skulle vikas så det blev 12,5x12,5 MEN, pappret vi köpte bubblade sig när man vek så det gick åt helskotta rent ut sagt, så nu måste vi ha dom långa... men det blir nog bra ändå. Har inga bilder på nätet dock.

• blivande fru Roos

Ofelily > Bra tips, tyvärr vågar jag nog inte beställa därifrån i med man inte kan jämföra färgerna med färgen på inbjudningskorten. Annars hade dom ju super fina papper.

• Ellte

Ohohoh...ja sant..jag tänkte fel, att ett A4 är 25cm brett... Hur som helst hindrar det inte att du ringer Inex och frågar :?

• Ofelily

Blivande fru Roos, maila dem och be om prover, de skickade mig ca 10 prover när jag bad om 1...

• blivande fru Roos

Nu tjejer har jag varit nere på Svensk papper... igen för hundrafemtioelfte gången och köpte stora bruna papper (samma färg som inbjudningskorten) så nu blir det att åka hem och skära en massa.... mycket extra jobb men va fan.

Och det spillet som blir över kan man använda som placeringskort eller tex som en ram runt tackkorten man senare kommer skicka ut så allt går i samma toner och färger!

Oh va kreativ jag känner mig... undra om jag kommer ha samma känsla när jag sitter och skär, viker och limmar

• Ofelily

Vad skönt att du hittat papper!! Lycka till med allt klippa & klistra...

• blivande fru Roos

Ofelily > Tack! lär behövas

Svar på tråden göra/köpa speciella/egna kuvert?