• blivande fru Roos

göra/köpa speciella/egna kuvert?

Behöver all hjälp jag kan få då vi inte kunde göra vår inbjudan som önskat.

Nu har vi inbjudningar som har måtten 12,5x27,5 Desvärre hittar vi inga kuvert som passar Antingen är dom för korta eller för smala.
    Vi vill också att dom ska kunna öppnas på kortsidan.

Nu funderar vi dock på att göra kuvert själva. Vet någon hur man gör? mallar, etc? Eller om det finns några att köpa i de måtten vi vill ha?

Snälla, alla tips är välkommna!!!

• Svar på tråden göra/köpa speciella/egna kuvert?
  • Ellte

Var bor du? Jag har köpt kuvert här på InEx i Göteborg som rymmer ett vikt A4 och lite till (vilket borde räcka till er inbjudan). De låter som precis det du önskar faktiskt...

• blivande fru Roos

Oh, men jag bor i Sthlm.... har dom ngn hemsida?

• Ofelily

Har sett på NK förut, på Bookbinders.

• blivande fru Roos

Ofelily > Var där igår, dom har jätte fina, tyvärr också för smala

• Ofelily

Ok. Har du kollat på svenskt papper som ligger på Birger Jarlsgatan snett emot Spy Bar?

• Ofelily

Eller på Ljunggrens i G:a Stan (Köpmangatan 3), de har ju hur mycket prylar som helst. Om inte annat så vet de nog hur man kan göra egna. Hon som har affären har ju till och med givit ut en bok om inbjudningar o sånt.

• blivande fru Roos

Ofelily > Jepp, har varit på Svenskt Papper, Cretima, Bookbinders design, pappershuset i PUB, Matton papper, Svanströms, Åhlens City

• blivande fru Roos

Ringde nyss till Ljungrens och dom hade inget dom heller Ååhh

Vet någon vart och om man kan specialbeställa kuvert någonstans eller måste man beställa typ 500-1000 st då?

• Ellte

Nope de har ingen webshop (ja hemsida men den visar inga produkter www.inex.se) men kontakta dem och fråga, de kanske kan lösa det ändå eller iallafall ge dig tillverkarens namn så du kan hitta en annan ÅF :)

Svar på tråden göra/köpa speciella/egna kuvert?