Tack!
Det känns alltid skönt när det finns folk som förstår.. Sanningen är ju den att väldigt få kan förstå hur det känns och hur man kan må men det är skönt när det ibland dyker upp de som faktiskt förstår, någorlunda i alla fall.
Just nu känns det ganska OK. Den nya medicinen tog bort de värsta negativa tankarna och känslorna. Lyckopiller som de kallas är de ju knappast men man håller sig över ytan i alla fall. Det är värt mycket även det. Att inte vilja leva är ingen rolig känsla..
Just nu är det lugnt och skönt. Jag försöker må så bra jag kan och kämpar mot tröstätandet. Har gått upp 30kilo så jag tänkte försöka få ett stopp på det och även gå ner lite, om jag kan. Hoppas.
Var på möte i fredags med personalchefen, chefen, psykologen och försäkringskassan. De kom fram till att min situation pendlar mycket upp och ner men att jag aldrig blir bättre så man ändrade planen att jag skulle börja arbetsträna.. Istället ska man i början av nästa år påbörja en utredning och se om jag kan få arbetsträna på annan arbetsplats, för att se om det kanske kan gå bättre så jag till slut kanske kan må tillräckligt bra för att klara att arbeta igen. Depressionen och att jag vantrivs på arbetet ger ju en ond cirkel, som kanske kan brytas genom att byta arbetsplats. Hoppas det i alla fall. Vill ju själv inte må så här, leva så här, vad är det för liv?????
Så just nu känns det lite hoppfullt inför framtiden i alla fall.