Januari -07
Hej alla där ute......
Är det nån mer som har funderingar på bröllop till Januari -07?
Vore kul att kunna dela tankar å funderingar med andra.
Själv har jag knappt kommit någon vart ännu men det kommer väl.......
Hej alla där ute......
Är det nån mer som har funderingar på bröllop till Januari -07?
Vore kul att kunna dela tankar å funderingar med andra.
Själv har jag knappt kommit någon vart ännu men det kommer väl.......
Det är inte ofta man stöter på någon -07:a Här är en som gifter sig 20/1-07. Vi har bara börjat fundera på vilka vi ska bjuda för att se hur vi får ihop budgeten =)
Va kul vi har med prata om den 20 för då är det snö men julen är "över"
Vi har väl prata om penga frågan å vilka som ska komma känns rätt självlart i vårt fall......
Vore kul om man kann hjälpas åt.
Jag känner mig lite ensam som ny användae här, hehhe
Ja, man kan ju alltid hoppas på snö... bor i Göteborg så det känns lite osäkert.
Vi letar vidare efter fler blivande januaribrudar
Ja vi får göra det.....
Själv är jag hoppfull med snön, bor uppe i Avesta så det borde finnas ett vitt täcke.
Hur komm ni fram till att ni skulle ha ett vinterbröllop?
Lite nyfiken för vissa tycker det är helt galet, hehheh å det kanske det är?
Hur många gäster lutar det åt att det blir hos er?
Vi valde det datumet för det var dagen vi hade vår första mailkontakt. Träffades över nätet, cybergalningar som vi är Så datumet var rätt givet för oss.
Hur många vi blir vet jag inte än, fästmannen har en stor släkt så vi får nog begränsa oss lite, men jag tror vi landar under 65 i alla fall.
Är det inga flera som funderar på att gifta sig januari -07?
Jag känner mig lite ensam..........
Är vi verkligen bara 3 stycken januari -07 brudar??
Hallå!
Här kommer (kanske) en januari-07 brud till. Vi har egentligen bokat in 5/8-06, men nu verkar det köra ihop sig med lokal/kyrka, diverse andra högtidsdagar som ska firas (min m2b fyller 30 och min mamma 60) så vi funderar på att flytta det. Och då tänkte vi att januari och ett riktigt vinterbröllop kan bli mysigt. Dessutom borde det vara enklare att få den lokal och kyrka vi vill ha...
Eftersom vi tänkt gifta oss om ca 10 mån så har vi kommit en bit i planeringen... Vi räknar med ca 70 gäster och har lagt upp en preliminär budget. Jag har bokat frissa (som jag nu måste boka om) och har börjat spana på klänning. Färgtema hade jag bestämt, men vi får kanske ändra oss nu när det inte blir sommarbröllop. Vissa roller känns klara (tärnor, bestman, värdpar) så om vi nu bara bestämmer ett datum så kan vi ligga lågt ett tag
Så, ge mig lite fler argument till varför vi ska gifta oss i januari... Jag behöver bli övertygad...
/Helly-06 (som kanske ska byta nick nu )
Välkommen hit! Kul att vi blir fler...
Känns det inte jobbigt att behöva flytta fram ett bröllop så?
Jag tror inte du kommer ångra ett vinterbröllop, jag har blivit säker på mitt val www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1244345-1.html
Själv har jag inte kommit så jättelångt i planeringen, håller på att försöka få till en budget så du är mer än välkommen att komma med tips
osse
Jo det känns lite jobbigt. Jag hade liksom ställt in mig på augusti. Iofs ville jag ha ett vinterbröllop, fast 2006, men m2b ville aug så jag gav med mig. Nu blir det ju liksom ett helt år senare än jag tänkt mig. Grejen är den att jag vill vara gift innan jag får barn samt att jag vill ha barn innan jag fyller 30. Nu kommer det inte bli så (kommer fylla 30 i april-07) så jag har lite ångest över att bli en gammal mamma...
Budget ja... Vi började med att titta på hur många vi ville bjuda. Tänk på att detta kan begränsa lokalutbudet. Vi ville först bjuda ca 80, men insåg att de lokaler vi kunde tänka oss tog max ca 70. Så då gjorde vi valet ett skära lite i gästlistan för att få vara där vi ville. Sedan har vi använt BTs budgetverktyg. Vi valde mellanvarianten och har kopierat över den till Excel för att lägga till och plocka bort det vi vill ha... Man får ju också bestämma sig för ungefärlig slutsumma man kan tänka sig. Vi märkte att det dyra är mat/dryck/lokal och det fanns flera olika nivåer. Nu tycker vi att vi har hittat en rimlig och då får man en tydligare bild av totalkostnaden. Sedan är det bara att spara, spara, spara...