• Ängla

    Bröllopsträff för oss i Jönköping med omnejd

    Vad synd överlycklig och Annki72,att ni inte kan komma...

    Det lär garanterat bli fler gånger för oss förväntnasfulla, snacksaliga blivande brudar!

  • Ängla

    Vi träffas inne va? "försten tar bord"!

    Hehe AnelP du får vifta med din rosa jacka om du tagit av den! Jag har en svart jacka som är rätt lång, nåt slags filtmaterial, och en lila mössa om det är kyligt! Mörkt hår har jag, och troligtvis gympadojjor eftersom vinterskorna ligger nånstans på vinden!

    Ska bli jättekul!

  • Ängla

    Hej tjejer vad trevligt det va att träffas och prata bröllop

    Kul att få ansikten till nicken också. Ja vi får ta en träff nån gång i november. Ni som inte kunde va med denna gång kanske kommer med förslag på nytt datum? PÅ kvällarna kan jag inte förrens 17:30. dagtid skulle jag kunna men då kommer lillkillen med

    kram på er!

  • Ängla

    Jaha men då kanske vi ska ta en träff på dagtid innan Överlycklig åker på semester? Vad säger ni?

    Ni som jobbar & pluggar, Kom med förslag på dagar, gärna flera som passar er! Jag och baby kan nästan jämt bara vi får veta drygt en vecka (eller ännu längre) innan så vi inte hunnit planera in lekdejter och babyfikor & sånt. TYVÄRR är torsdagar den dan vi inte kan på morgonen (babysång) men vi kan från 12 så då kanske ví kan ansluta då om ni träffas tidigare.

    Jag kommer gärna med förslag på caféer som är någotsånär barnvänliga = får plats med en barnvagn & har en barnstol... (skötbord och särksild micro är bara att glömma på fiken i stan).

  • Ängla

    Då känns nästan vecka 46 bäst (eller 45) så det går ett tag emellan förra dejten så vi har nått nytt att rapportera

    Alla de dagarna Överlycklig föreslog passar mig!

  • Ängla

    Ja vi kan måndag eller tisdag v 46. Är ösäker på om de har barnstolar på Johans, vet att de har för lite större barn. Kollar upp och återkommer. Annars har Bernards rätt många stolar för småfolk, men det är ju inte lika mysigt..

  • Ängla

    Ja det blir bra!

    Tror både Brnards & wiener fungerar, bara sonen får en stol och vagnen går att ställa hyffsat nära vårt bord.. (ifall han sover)

    Trevlig helg på er!

  • Ängla

    Jaha det fanns en lista, missade ditt inlägg Githkat

    En ny lista för Bernards den 14/11 kl 15.00

    Medverkande är än så länge:
    Överlycklig
    AnelP
    GithKat
    Ängla

  • Ängla

    ja gången efter kan vi ju träffas kvällstid igen så kanske ännu fler kan vara med!

  • Ängla

    Lotta, är osäker på om vi är kvar där till 17, har nämligen sonen med mig, 8 månader och han gillar inte att fika flera timmar som mamma...

    Men jag vill ju också höra dina planer!

    Kanske finns det utrymme för en fika till, innan jul, nån gång på kvälskvisten i december, vi kan ju hålla det lite öppet men nån kanske har ett förslag redan nu. Sen blir det kaske så att alla inte kan då för det är ju alltid en del att göra i december...

    här är senaste listan

    BT-träff på Bernards den 14/11 kl 15.00 Listan ser nu ut så här:

    Överlycklig
    AnelP
    GithKat
    Ängla
    annki72

    Alla är välkomna som vill prata bröllop över en fika =0)

  • Ängla

    Hjälp, nån som är bättre på att förklara än jag?

    Annars ska ge dig en beskrivning Överlycklig! det är inte svårt eller långt att hitta från HLK jag är bara sämst på vägbeskrivningar. Helt klart bättre att låta bilen stå! kram

  • Ängla

    Hjälp tjejer, jag var helt säker på att det var en tisdag vi skulle träffas. Så går det när man är mammaledig utan kalender...

    Tur jag fattade att det var i morn! Ses då, ska bli kul!

  • Ängla

    Överlycklig, vad trist att du inte kan vara med i eftermiddag Men jag fattar precis, inte vill man va ute i onödan och köra om det ska bli storm...
    Jag hade tänkt promenera in till stan men det känns inte ens läge för det i blåsten!

    Ví får ses en annan gång Överlycklig!

  • Ängla

    Hej tjejer!

    Vad trevligt det var att träffas i dag! Kul att utbyra idéer och tankar! GithKat och AnelP ni hade båda jättefina "trycksaker", ledsen om jag inte hann berömma dom tillräckligt, det var ju full show i min hörna... (gissa vem som somnade på bussen hem..) Nästa gång hoppas jag att även jag har nån liten inbjudan att visa upp!

  • Ängla

    Jag kollar också (sambons) kalender & återkommer, lämnar gärna prinsen hemma den här gången!

  • Ängla

    Nu har jag kollat i sambons kalender och de kvällar som skulle passa mig bäst från v 49 (nu skriver jag alla dagar jag kan även fast jag vet att ni inte kan alla) är:
    Måndag 5 december, (eventuellt tisdag 6 december, eventuellt torsdag 8 december), Måndag 12 december, tisdag 13 december, måndag 19 december, tisdag 20 december, ons 21 december, tors 22 december.

    Med andra ord, det verkar bara vara tisdag 13 december (lucia), tisdag 20 december och onsdag 21 december som skulle kunna funka om jag kollar på er som lagt in när ni kanske kan. Jag återkommer med info om tisdag 6 december så fort som möjligt, det hade ju kunnat vara ett alternativ... Lucia har man kanske andra planer eller? Sen de där datumen innan jul, folk kanske har fullt upp med julstök? Iofs skulle jag i alla fall kunna klämma in en fika.

    Jag tar inte med mig prinsen på kvällskvisten, det blir för ansträngande men om det passar folk bättre så kan jag träffas dagtid denna gång med, men då kommer han ju med. Hellan kan du dagtid då du jobbar kväll?

    Vi kan de flesta dagar bara jag får veta det i rätt god tid!

  • Ängla

    Förresten den försvunna speldosan upphittades hemma, till vår glädje!

    Å Githkat, han trivdes som fisken i vattnet, speciellt när han satt i ditt knä och fick så mycket uppmärksamhet!

  • Ängla

    Jag kan den 13, 20 eller 21. Har folk annat för sig på lucia tro?

    Jag föreslår tisdagen den 20 18:00, det är ändå några dagar kvar att julstöka på & så hinner man kanske fixa nåt innan om man behöver det!

    Vart vill ni träffas tjejer?
    Jag gör en lista så länge:
    Kommer på BT träff tisdagen 20 december 18:00
    AnelP
    GithKat
    LoTTa
    Ängla

    Hellan, Anki, Överlycklig, Bella & andra alla som kan tänkas vilja va med, hoppas ni också kan!

  • Ängla

    Bella & Hellan synd ni inte kan komma men vi ses ju nästa år istället

Svar på tråden Bröllopsträff för oss i Jönköping med omnejd