• Överlycklig

Hur mycket kostar ert bröllop?

Nyfiken fråga bara. Hur mycket kostar erat bröllop?

Vi kommer nog att betala den största delen själva och eftersom vi inte har obegränsat med pengar så har vi valt ett enklare bröllop men med många gäster. Bådas föräldrar har flera barn och jag skulle aldrig kunna med och be pappa betala, (och han skulle nog aldrig fråga heller), då skulle han ju bli ruinerad, vi är fyra flickor i familjen!!!

100gäster och hela budgeten ligger på 30 000kr och den kommer vi nog attklara hålla.

• Svar på tråden Hur mycket kostar ert bröllop?
  • Gerda

Just nu längtar jag så mkt till honom så jag ser framemot att flytta :) blir väl tvärtom när jag väl kommer dit, då kommer jag sakna alla här hemma :)

Just nu hyr han ett rum i studentkorridor centralt nära Akker brygga o arbetar i Lyssakker (ursäkta mina stavningar).

• oslo brud 6/5/6

gerda...

inte tänk på tavningen hihi. han bor sentralt ialla fall. förstår att du saknar honom. jag skulle bara blitt i oslo 1år...men så träffade jag min m2b, och han kunde inte flytta pga sitt jobb...och jag kunde INTE tänka mig att flytta utan honom.

går utifrån att du e här titt som tett. vad gör ni då, går ut?

maria

• Sverres

Hej Maria!
    Jag bor på Fredensborg. (Vid Deichmanska biblioteket, 5 min från Karl Johann). Jag är 26, min blivande mann ær 9 år äldre.
    Vi har inte kommit så långt i våra planer ännu. Vi ska till Skåne nästa helg för att boka in det vi behöver där nere och sedan blir nog mycket gjort i Norge. Vore som sagt var kul att jämföra med någon annan svensk. Jag har en del väninnor här men de är alla norska (utom en)
    Vad gör du i Norge? Jobbar, Studerar?

Gerda
    Kul med flera svenskar i Norge! Lycka till med å finna lägenhet och jobb!

Isabella

• Gerda

Har faktiskt inte varit i Oslo de senaste åren ;) På tosdag åker jag dit för 1:a ggn på flera år, annars har han hittills velat komma hem till oss då han även saknar katterna :)

Så det ska bli kul, på fredag ska jag väl roa mig själv, se om jag hittar arbetsförmedlingen o bara kolla runt. Lördag o söndag planerar vi att leka turister.

• Gerda

Tack Isabella! Lycka till i skåne, hoppas ni får mkt gjort - det är ju en bra bit att åka.

• oslo brud 6/5/6

Sverre...

jag jobbar på kremmerhuset på stovner senter. Min bästa vän flyttade till oslo efter mig, men nu bor hon utanför. Annars så har jag oxå norska väninnor (genom jobbet). jag e 25, han e 27.
    Träffades ni i oslo? hur länge har du vart här? jobbar du?
    Ni får ha lycka till i skåne,men planeringen. Det e SÅ spännande. vet du vad för färger och så. vilket dato var det?

gerda...
    ni får ha en toppen helg. Leka turister gör vi in imellan. men nu för tiden blir det mer utanför oslo.

Maria

• bizzy

vi gifte oss får två veckor sedan och allt gick på ca 40 000 kr. vi gjorde all mat själva (det var 3 rättersmeny ändå) etc så vi fick ned kostnadena rejält. vi hade 120 inbjudna oxå. :)

• oslo brud 6/5/6

bizzy

vad för mat serverade ni? ska laga förrätten och desserten själv.

maria

• oslo brud 6/5/6

sverre..

passar på att fråga. Jag har prob med att finna en solist till kyrkan. du känner möjligen inte nån här i oslo som kan sjunga. Vill oxå ha tag i nån som e bra på hår...försöker hålla kostnaderna nere.

maria

• Sverres

Bizzy- lagade ni mat till 120 personer! Antar att ni var ganska många som hjälpe till? Vi funderade på att laga mar själva eftersom vi ska gifta oss hemma i trädgårn men kom fram till att det var mer stress än hyggligt!

Maria-
    Jag jobbar på norskballettinstitutt(.no) som kontors chef (sköter inte min jobb så bra i skrivande stund) :)och danspedagog. Har bott här 4 år jag också. Kunde vart kul å ta en kaffe en dag kanske å skravla masser om våra planer?
    Vi ska sätta exakt datum när vi kommer ner till Skåne men det blir nog första helgen i Juli.

Isabella

Svar på tråden Hur mycket kostar ert bröllop?