Efterlyser borliga bröllop (berättelser och bilder)!
Alla borliga brudar!
Jag vill gärna läsa om hur bröllopsdagen var för er och gärna se bilder.
KRAM
Alla borliga brudar!
Jag vill gärna läsa om hur bröllopsdagen var för er och gärna se bilder.
KRAM
Hej!
Här är lite text
www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1142329.html
och här finns bilder
www.picturetrail.com/anjaochadam_brollop
Jag är för trött nu för att orka skriva något men här finns i alla fall en del bilder som våra gäster tog vid vårt bröllop den 30 juli i år.
www.brollopsbilder.gringofilm.com/
Hej!
Har inte skrivit någon berättelse om vårt borgerliga bröllop men jag visar mer än gärna lite bilder. Skriv gärna en rad i gästboken oxå!
mvh
Fru Jämtefors
Här kommer länken oxå !
www.picturetrail.com/jamtefors
Puffar på den här tråden. Tror vi är fler borgerliga brudar som är nyfikna...
vi har faktiskt gift oss bade borgerligt och kyrkligt! I osterrike (dar vi gifte oss) gor man alltid sa. Fast oftast har man bada brollopen samma dag och har bara en fest. VI hade dock det borgerliga innan jul och det kyrkliga i lordags.
Var borgerliga del var jattefin. Vi hade valt att inte lagga ned sa mycket planering pa den, utan ha en spontan fest istallet, vi bjod heller inte in speciellt manga gaster utan valde att ha den stora festen till det kyrkliga brollopet istallet.
Dagen borjade med att jag och min man akte och kopte blommor. Jag valde en enkel och lite annorlunda bukett med en papegojblomma. Jag blev mycket nojd. Sedan akte vi tillbaka och gjorde oss fina. Jag hade sytt en bla klanning och min mamma hjalpte till att gora iordning haret.
Sedan bar det ivag till vigseln. Den var jattefin. Jag var mer nervos an jag trodde jag skulle vara, men min man var ju vid min sida sa det gick bara bra anda.
Vigselforrattaren gjorde en jattefin cermoni, vi spelade en lat som vi valt ut och sedan hade han valt ut en till lat. Vigselforrattaren laste ocksa tva texter sa cermonin kandes hogtidlig. Det kandes mycket speciellt att byta ringar!
Efter puss och kramkalaset efter vigseln akte vi alla till en restaurang och hade en trerattersmiddag. Det kandes avslappnat och trevligt. Senare pa kvallen akte vi med vara vanner till ett disco dar vi kanner agaren. Agaren lat oss komma in i VIP avdelningen dar det var lugnt och vi kunde prata och sa bjod han pa champagne.
Det var faktiskt en helt fantastisk dag.
Har ar nagra bilder under standesamt.
photos.yahoo.com/brollopfeldkirch
Vi är otroligt nöjda med vårt bröllop, och extra nöjda med att vi vågade skippa präst och kyrka och istället satsa på en personlig ceremoni och en riktigt ösig fest.
Våra gäster kom till vigseln på lördagen och stannade till frukost på måndagen, så vi hann med två middagar- kan verkligen rekommenderas. Man hinner ju inte prata med alla annars. (Enklare mat och billgare vin istället, så blir det inte dyrare.)
Kolla gärna in www.4juni2005.com/bilder.htm
Popcorn:
Vilken otroligt fin klänning. Har du lust att berätta vart du köpt den? Märke?
Tack på förhand!
Tack! Har köpt den på Johans Högtidskläder på Linnégatan i Göteborg. De var jätteshcyssta där.
Jag gifte mig borgeligt för nästan 10 år sedan nu(jag har inga digitala bilder tyvärr). Så här hade vi lagt upp dagen
På morgonen satte min mamma upp håret på mig och jag sminkade mig själv. Naglar och sådant var fixat dagen före. Kl 12.00 åkte vi på en första utomhusfotografering som en fotoduktig kompis fixade. Vi åkte i en jätteläcker Ford från 1968. Sedan var det dags för den officiella fotografen kl 13.00. Vigseln var 14.00-14.30(vi hade diktläsning, vigseltal osv). Sedan hade vi en mindre middag(ca 35 gäster) med tre rätters middag och tårta med närmaste släkten. Kl 20.00 kom resten (ca 100 st)av våra bekanta på cocktailparty och bröllopstårta. Vi hade sedan en riktig röjarfest till fyratiden på morgonen. Vi hade festen hemma hos oss(hade hyrt tält osv) och vi sov hemma(vilket var skönt i och med att vi var helt slutkörda).
Hjärtelycka:
Klänningen är från Benjamin Roberts och jag har köpt den via annons från www.almostnewweddingdresses.co.uk. Jag köpte den alltså begagnad och den är från 2003 års kollektion, vilket gör att den nog är rätt svår/omöjlig att få tag på nu. Jag vill inte sälja den heller tror jag (den är i stl. 36).
tack alla som svarat.
puffar lite till....
och BORGERLIGA bröllop heter det. (felstavat i rubriken)
Jag gifter mig borgerligt på lördag om en vecka - kan återkomma senare i oktober med bilder & beskrivning.
Lovade ju bilder här för länge sen:
pg.photos.yahoo.com/ph/josakarre/album&.src=ph&store=&prodid=&.done=http%3a//photos.yahoo.com/ph//my_photos
Borgerligt, utomhus, utomlands - så kunde det se ut!
Här är lite info om vårt borgeliga uthomhusbröllop i augusti:
hanna.kastas.nu/blog/2005/08/jag-r-fru-kasts.asp
Ja, min tråd är ju redan i krokarna, så den kanske redan setts:
www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1269936.html
Sedan föredrar jag att kalla det profan vigselakt. Men det är ju en smaksak.
Råkade lägga detta svaret i fel tråd först, men nu är det väl rätt...
Vår borgerliga vigsel gick av stapeln i festvåningen på Nääs Wärdshus.
Jag hade en grön renässansinspirerad klänning, en lite vild bukett och smycken som jag gjort själv. Min blivande hade ljus kostym och grönskimrande skjorta.
Gästerna kom vid 17:45 och vigseln började kl 18:00. Vigselförättaren läste "Den dagliga kärleken" av Maria Wine och sedan den långa(1min30s!)versionen av vigselakt, efter det läste han "I folkviseton" av Nils Ferlin.
Det var precis lagom och helt enligt vårt önskemål.
Efter det blev det brudskål och kramkalas, sen bars maten ut(vi hade buffé och ätandet tog vid.
När maten var avklarad började bandet spela och efter ett tag blev det ett himla tryck på dansgolvet. Helkul!
När bandet slutat spela och festen klingade av gick jag och nyblivna maken till vårt rum i en av slottsflyglarna.
Ca 25 av våra gäster hade också bokat rum på Nääs, så vi åt frukost ihop allesammans nästa dag. Väldigt trevligt!
Jag är väldigt nöjd med att vigseln och festen gick i varandra och det blev precis så fint och roligt som vi hade önskat.
Kort beskrivet
Spelmän (Brudmarsch för Per och Anna), sång av vänner (Av längtan till dig), vigselakt, sång av vänner (För kärlekens skull), spelmän (Delsbo brudmarsch) och sedan en röjarfest till 03 då vi åkte till hotellet.
Några bilder finns på
groups.msn.com/JoJsbrollop/johanochjohannasbrllop.msnw
En perfekt dag!
Här är min berättelse från vår dag !
www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1282520.html