• weddingphoto

örhängen clips?

Jag har inte hål i öronen men vill ju gärna ha snygga örhängen på bröllopet. Finns det någon som kan rekomendera nån sajt på nätet eller någon butik som har örhängen? De flesta clips jag sett är bara en bumling på örat. Jag vill ha bling, bling och att de ska dingla :)

• Svar på tråden örhängen clips?
  • Johanna = en lat kock

kolla efter såna med skruv på baksidan - oftast lite dyrare men mycket finare eftersom det inte krävs en stor platta att klämma mot

• weddingphoto

jag letar och har nu börjat fundera på att tillverka något själv. Jag hittar inga färdiga...

• Popcorn

Du har nog helt rätt i att det är svårt att hitta färdiga. Däremot är det lätt att göra själv.

Jag vet ju inte var i landet du bor men här i Stockholm finns det flera olika ställen att köpa själva clipsdelen på (med skruvmekanism), både i äkta material och i fuskmetall. De jag själv använder till mina örhängen är det bara en liten silverpärla på på framsidan av örsnibben och under den finns en liten ring där man kan hänga det man vill. Om du hittar ett par färdiga örhängen kan du alltså själv byta ut stiftet mot clipsen bara själva hänget har en liten ring högst upp så att det finns något att fästa i. Annars kan du ju göra hela hänget själv också av pärlor, kristaller eller vad du nu vill ha.

• N&J

Ja, det är svårt att hitta fina örhängen med clips. Jag har ändå hittat snygga på Pilgrim och framförallt på NK (Sthlm, entréplan i närheten av underkläder). Köpte mina örhängen till bröllopet där; lite strass och en droppformad ganska stor pärla (inte äkta dock). Har även köpt jättelånga örhängen med strass på NK. Vi har ju inte samma urval som andra men det går alltså att hitta fina örhängen ändå. Du kan även försöka på Zanzlöza Smycken i t.ex. Gamla stan.

• weddingphoto

jag får bege mig till storstaden. bor själv i Västerås :)

Svar på tråden örhängen clips?