Vi bodde i Sanur, och om jag minns rätt ligger Jimbaran Beach söder om Sanur men norr om Nusa Dua. Ta taxi dit, det kostar inte mycket alls. Vi blev avlämnade vid en restaurang, och jag misstänker att taxichauffören hade fått lite provision från restaurangen om vi hade ätit där. De var på oss i samma sekund som taxidörren öppnades, ooch ville att vi skulle boka bord för att inte bli utan. Jag kan säga att det måste vara hiskeligt mycket folk för att äta middag på stranden om man inte ska få ett bord, för där är alldeles fullt av restauranger. Vi bokade inget bord utan gick istället en promenad och valde sedan restaurang själva.
De flesta restaurangerna där har den servicen att de betalar taxiresan dit och därifrån för turisterna, om man äter på deras restaurang. Vi åkte alltså dit på egen bekostnad (billigt), men när vi var mätta och nöjda frågade vi om de kunde fixa taxi tillbaka till Sanur åt oss. Det gjorde de, och den resan betalade vi alltså inte för själva. Jag har för mig att bilresan tog 20-30 minuter.