• osse

festlokal/ Majorna

När ska ni gifta er då?

• osse

Det är alltså redan svårt att få tag på lokal?? Oj...
    Det enda jag kan komma på i Majorna är Kustens Hus. Sen beror det ju på vad för typ av lokal man vill ha, det finns ju alltid fritidsföreningar som har och hyresgästföreningen har en på Slottskogsgatan. Den är inte så stor men det går väl in max 50 pers tror jag.

Lycka till!
    Själv gifter jag mig inte förrän jan 07 så jag har lite mer tid att söka vidare

• osse

Hittade lite jag hade sparat från när vi sökte lokal till vårt dop....

Sandarnas BK (vid minigolfbanan vid Sannabacken) 121873
    Uthyrning: Annelie 247999
    Lokal med porslin för upp till 50 personer

Församlingshemmet vid Kungsladugårdskyrkan 500:-

Majgården Chapmans torg 200:-/timma
    Uthyrning: Rolf Ericsson 24 06 95

Kustens hus Visans vänner
    ca 2800:-

Hyresgästföreningen lokal för 50 pers med micro och kyl. Lokal vid Dahlheimers hus. Kostnad: 800:- varav 300:- betalas tillbaka efter besiktning.

• osse

Aurot
    Det var ju bra idéer med pannhuset! Var det datumet som ställde till det? Vad finns det för möjligheter när det gäller mat o dyl där annars?
    Vilket är musikens hus?

• osse

Hehe, kom precis ihåg att jag fikat på musikens hus.. hur snurrig får man bli?

• osse

HanOchJag

Hur har det gått? Hur var det på Oceanen? Finns det rum för dans eller måste man flytta undan borden för att få plats? Hur många kan man vara där? Många frågor nu...

• osse

Hej!
    Nej, vi har inte ordnat lokal. Vi gifter oss inte förrän 20 jan -07 så det är långt kvar men med tanke på att det kan vara svårt med lokal så börjar vi titta redan nu. Vi har tittat på Kustens hus som jag tyckte var jättemysigt men litet. Nu blir vi allt mellan 40-70 pers så är vi bara 40 kan det gå. Då kanske Oceanen blir för stort? Du har möjligtvis inga bilder därifrån? Jag kollade på deras hemsida men där såg man inte mycket

• osse

Aurot
    Så ni gifte er där inne med?? Coolt...
    Vad är det för nyfikna/objudna som tittar in? Är det öppet hus där eller? Jag har aldrig varit där så jag har ingen aning om vad det är för ställe egentligen. Bara gått förbi utanför men aldrig fattat vad det är

• osse

HanOchJag

Haha, fick svar på min fråga här kanske angående dukningen

• osse

Ok, då blir det att beställa tårtan därifrån eller?

• osse

Kom på en sak när det gäller Oceanen... kan man preliminärboka och i så fall, hur långt innan bröllopet måste man bestämma sig?

• osse

Aurot
    Har du lust att vara gullig o maila till mig med? adressen fick högre upp i tråden

• osse

Hallå där.. har mailat Mats via deras hemsida för ett par dagar sedan utan att få svar. Brukar det ta lång tid att få svar eller är det lättare att ringa? Tänkte gå dit och titta på lokalen.

• osse

Fick svar från honom men enligt honom får man bara ha lokalen från kl 13 samma dag fram till 02:30?? Hur ska man hinna ställa iordning då?

Svar på tråden festlokal/ Majorna