• elora

Nu kommer ångesten en sväng oxå (svammel)

Usch man ska inte sitta alltför mycket på BT tror jag, men dum som jag är kan jag inte låta bli fastän det innebär att man degar ner sig. Man läser om de som spenderar hundratusen på sina bröllop, ser på foton på all den lyx detta medför och vilka bröllopsresor det nalkas där efter.

Jag tror inte min sambo inser vidden med ett bröllop, hur mycket det landar på i slutändan även om vi tar budgetvarianten på det mesta. Det dyraste är ju maten, än så länge har vi bara ett bra alternativ.

Jag tillbringar kvällar med att planera och beräkna, hur mycket dricker man egentligen på ett bröllop? (ja nåt fylleslag vill jag inte ha...)
    Vem kan fixa sprit utomlands? Och hur blir det med ringar -enkla eller med sten i min?
    Kläder...ja det har jag väl någon sånär koll på. Men ändå, när ska det inhandlas? Ska jag vänta in i det sista, jag som hoppas på att gympan ska ge lite resultat ;)

Senaste insikten: Jag MÅSTE ta hjälp av min frisörska i alla fall...Mitt burr kommer nog behöva lite proffshjälp. Måste kolla upp priser och dylikt först.

MEN JAG HAR ÄVEN ROLIGA SAKER att babbla av mig ;)
    Jag har nu hittat kyrka o bygdegård som passar min planering. Bygdegården har den plats som behövs för cateringen, och lekrum åt barnen på ovanvåningen...Det finns även rum att hyra dels där dels på campingen.

Kyrkan är så fin -väldigt ljus och vacker om jag minns rätt. Det var drygt 6 år sen jag var där.
    www.svenskakyrkan.se/mariestad/
    (Läs under Torsö + Fågelö kapell)

Bygdegården finns här:
    www.torso.nu/tbif//default.asp?
    sida=3&kat=

Ja nu återstår det att visa/åka o kolla in ställena MED sambon. Stackarn bara jobbar...
    Detta blir ju mitt "bidrag" till var det smäller någonstans, hans släkt är ganska så inriktade på sin egen kyrka i byn men det är ju inte jag *s* Alltid nåt.

Är det FLER än jag som åker på lättare ångest att "det kommer aldrig bli av" fastän man vet att det SKA det visst det?
    Ja ibland kan man bara behöva skriva av sig lite...

:) elora

• Svar på tråden Nu kommer ångesten en sväng oxå (svammel)
  • Saintly

ångest?!
    Ohhhh ja....massor!

• nannipanni

Jag börjar känn mig smått hysterisk... Två veckor kvar och MASSOR kvar att göra. Just nu tar jobbet hur mycket tid som helst också så varken m2b eller jag orkar planera på kvällarna... men det ordnar sig väl.. det brukar ju göra det.

kram på er!

• elora

Nannipanni:
    Jag funderar oxå mycket på veckan innan det "smäller" ;)
    Då får jag ta ut lite mammadagar så man inte åker på att jobba (är timvik. inom vården) då jag förstått att man lär ha häcken full ändå ;) Dessutom har man ju två barn att ta hand om oxå, varav den ena börjar skolan och den minsta (då 1 år, 9 mån) ska skolas in på dagis har jag tänkt.

Ja kära vänner, det är lite sjukt hur beroende man blir av att planera. Det går inte _en_ dag som jag inte kan låta bli att fingra på mina papper. Jag har en speciell silvrig papperskasse till mina papper. Det finns prover på inbjudningskort, dansband, brudklänningar och nya glitterpennor att skriva med *haha*

Min kompis, som just gift sig, sa att för en del brudar blir det som en drog så efter bröllopet måste de ta lite ledigt eller så (honeymoon?) för att "avgiftast" lite...Det blir som en depression när all intensiv planering är över.

Tro vilket dårhus jag lär hamna på?
    Trevlig helg!!!

Svar på tråden Nu kommer ångesten en sväng oxå (svammel)