• melie

Ingen som lockar håret med tång??

Jag startade en tråd angående locktänger då jag är på jakt efter en i femhudra kronors klassen. Finns det inte nån här som har några bra tips på en bra locktång och kan ni i så fall beskriva hur lockarna blir. Tacksam för alla tips! Mvh Lie

• Svar på tråden Ingen som lockar håret med tång??
  • Mi@

Jag har köpt en mycket smal plattång av märket Freestyler (nånting liknande...) från frisören. Den gick på ca 500 kronor och hade keramiska plattor och mycket snabb uppvärmning (ställbar beroende på hårkvalitet). Varje gång jag klippt mig har frisörerna velat locka mitt hår och har då använt en smal plattång. Lockarna blir inte lika "onaturligt" hårda som de kan bli med en locktång, utan ser med naturliga ut. Man kniper fast håret i plattången och snurrar det samtidigt som man lindar ut det. Krävs en viss träning för att få det bra. Använder ett serum från frisören innan för att dels skydda håret mot värmen och dels få lockarna att hålla. Avslutar med glansspray som även ger lite stadga. Brukar även ha i lite volumemousse närmast hårrötterna för att få lite mer liv och rörelse i håret. Kan verkligen rekommendera plattången!

• Meddelande borttaget
  • melie

Romjo, kan man få till fina korkskruvslockar med din locktång?

• Smurf-Sandie

Romjo på åhlens där jag bor hittade jag den inte, får leta vidare

• Romjo

melie:
    Yep det går! =) Man kan själv bestämma storlekar och form på lockarna. Man har ju 3 olika munstycken och varje är för olika sorts lockar. På NK i sthlm så har dem alla sådana "hårverktyg" öppna så man kan prova och se hur lockarna blir innan man köper dem.
    Smurf-Sandie:
    Konstigt, jag har sett den här lite överallt. El-giganten eller Onoff kanske?

• Smurf-Sandie

vad irriterad jag blir för att jag inte hittar den som Romjo pratar om...verkar så bra...hittar bara sådana i det märke men på dem kan man inte ändra munstycke...

Tips någon???

Har kollat på: Åhlens, Power, Siba, Onoff, Elgiganten

• Romjo

Smurf-Sandie:
    Får man fråga vart Du bor?

• Romjo

Smurf-Sandie
    Oj den skickades visst för snabbt..
    Jag hittade "min" locktång här. Man kan beställa den från nätet på denna hemsida.
    Hoppas det går bra! =D
    www.eleven.se/

• strikeapose

Jag har köpt Babyliss "press´n´curl" o tycker den funkar skitbra. Blir korkskruvslockar, men man kan ju dra ut dem med fingrarna så blir de superfina. Dock är den lite svår att använda, tycker jag, men med lite övning så... Kostade 400 spänn på Åhléns.

• Nickolina

Jag har hört att lock och platttänger med utbytbara munstycken inte är lika bra för att de aldrig blir lika varma.....erfarenhet av det?

• melie

Jag har en Philips med olika munstycke och jag kan npg säga att tyvärr är det nog så.. Tycker inte den blir riktigt lika varm och det tar lite tid innan den blir så. Men lockarna blir helt ok.

Svar på tråden Ingen som lockar håret med tång??