• melie

Ingen som lockar håret med tång??

Jag startade en tråd angående locktänger då jag är på jakt efter en i femhudra kronors klassen. Finns det inte nån här som har några bra tips på en bra locktång och kan ni i så fall beskriva hur lockarna blir. Tacksam för alla tips! Mvh Lie

• Svar på tråden Ingen som lockar håret med tång??
  • Meddelande borttaget
  • Romjo

Vad roligt att du är på jakt efter en locktång. Jag måste bara få tipsa dig om den jag har. Den är från NK och kostar 300:- Den har tre olika "munstycken" och gör allt från stora hollywood lockar till vågigt hår.
    Superbra och håret blir så fint! =D

• Miss Em

Lilltån och Romjo,

hur gjor ni for att fa lockarna att halla? Sprayar ni nar ni ar klara eller har ni nagra andra knep?

Det ar ju sa trakigt nar man lockat haret i en timme med locktang och sen ar det nastan rakt innan man ens lamnat forfesten....

• Smurf-Sandie

Lilltån

Vad är det för märke på den??? Har inte nk men tänker att den kanske finns nån annanstans, jag vill nämligen också ha en där man kan ändra storlek

• Bluebride2006

Romjo.....var på NK och vad heter den? Gillar visserligen min locktång, men det skadar inte att ha en som är lite mer avancerad

• Smurf-Sandie

oops min fråga var till Romjo...

• Moulin

Jag måste bara fips än en gång - jag var och klippte mig och frisören lockade mitt hår - med en plattång! Det blev jättefina, naturliga, stora lockar (men då har jag iofs självlockigt hår också)! Jag var helt chockad! Hon använde en smal och lite rundad (på "ovan- och undersidan") plattång, började ganska långt in på håret och vred/snurrade på plattången samtidigt som hon drog den utåt mot topparna. Jätteläckert!

• Moulin

He, he... Slinter lite på tangenterna märker jag... Tipsa menade jag förstås, inte fips.. Och varför blir det -gubbar istället för vanliga parantestecken??? Hoppas ni fattar nåt av det jag skrev ändå.

• Eilenna

Wella har en locktång som har ordentlig omkrets, 3,8 cm. ProCurl tror jag den heter... Med den lockar du snabbt (5-10 min)igenom håret och du får den där härliga glamourlooken! Kolla hos din frisör!
    Lycka till!

• Romjo

Locktången jag har heter Vidal Sassoon Hot Air Styler. Dem finns nästan överallt som El-giganten, Debenhams, Åhléns osv. Jag köpte min på NK för det var där jag såg den först.
    Miss Em:
    Jag använder inget innan jag lockar håret utan brukar bara föna det lite lätt och så lockar jag och sprayar på en spray som inte är så stark, man vill ju inte att det ska bli hårt och stelt och sedan är det ju så jobbigt när man drar fingrarna igenom en lock och den fastnar i håret. Det brukar räcka för att dem ska hålla en hel dag och kväll för den delen! =D

Svar på tråden Ingen som lockar håret med tång??