• Bröllopstokiig

Är det möjligt att gå ner 2-3 kg på en vecka?

Som rubiken säger. Är det möjligt. Jag var och provade min brudklänning idag och den var OK men den skulle, ärligt talat, se bättre ut om jag gick ner lite. Kan någon snäll människa ge mig några välgenomtänkta tips!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Tack på förhand.

• Svar på tråden Är det möjligt att gå ner 2-3 kg på en vecka?
  • Bröllopstokiig

Dietisten: hur SKA man banta då??

• Bröllopstokiig

Jag säger som de gör på WW, man ska INTE banta! Det är samma sak som att ställa in kroppen på svält har jag fått lära mig och den tar åt sig allt man äter efteråt ännu effektivare.

Man ska äta vettigt och förnuftigt och röra på sig helst dagligen. Varken hokus-pokus eller snabb metod men verksam! Har jag lärt mig även om jag inte är dietist.

Har vid ett tillfäller p g a kärlekssorg tappat mer än 5 kg på en vecka och jag mådde då inget vidare fast jag var så smal och "fin".

• Bröllopstokiig

Vad var det jag sa ??????

• Bröllopstokiig

Ja det kan man nog men då mår man nog inte så bra, varken på utsidan eller insidan. T o m hört om folk som tagit vattendrivande. Rent vansine. Man kan förstöra sin kropp nåt helt ofantligt ju!

• Bröllopstokiig

Man kan gå ned fort på andra sätt också!

Har hittils den här veckan gått ned 3,5kg på VIKTVÄKTAr mat, bara en dag kvar av veckan!!

Som sagt jag vet att man ska äta rätt och motionera å allt sånt, men om man verkligen känner att man måste gå ned några kilo snabbt så går det.

Sen är det upp till var och en om man vill göra det!!!!!

• Bröllopstokiig

Ägg bantning och flygvärdinne bantning. Vad är det?

• Bröllopstokiig

Aggbantning har jag aldrig hrt men det ar val i princip vad det later. At Agg...
    Flygvardinnedieten ar ingen langsiktig grej men super om du behover ga ner tre kilo pa 4 dar. Den finns att kopa som bok eller lana pa biblioteket. Det handlar om att du under fyra dagar ater bara proteiner, mycket haricot verts, kyckling etc. Den funkar pa mig. Medet ar ju individuellt.
    Om det inte ar panik kor pa en langsiktig omlaggning av kosten istallet.

• Bröllopstokiig

Hej svejs!
    Tja, det här eländet med vikten... Själv var jag inte sådär smal som man kanske "bör" vara när man står brud, men jag blev sååå vacker ändå.
    Att vågen visade närmare 90 kg brydde jag mig inte alls om. Varför skulle inte jag ha rätt att få vara vacker? Istället för att vrål banta sista veckorna såg jag till att poängtera det som var vackert på min kropp. Jag valde en lång slöja och till det en vacker brudkrona samt håruppsättning. Jag valde dessutom klänning med omsorg och en som framhävde min smala midja (jodå midjan är smal trots vikten:) En vacker bukett var pricken över i:et.
    Istället för att banta lade jag istället om kosten och planerade viktnedgången ett år i förväg. Åt som tallriksmodellen påbjöd och drog ned på fett och godis. Ost undvek jag, likaså för stark kryddad mat. Jag drack också litervis med citronvatten. Sedan unnade jag mig långa promenader samt några simturer och bastubad i simhallen. På detta sätt lyckades jag gå ner 15 kg och det var jag nöjd med:)

Varmt lycka till!
    // Anna S

• Bröllopstokiig

Om Du går med viktväktarna kan Du faktiskt gå ner 2-3 kg första veckan, men det är inte säkert. Kanske värt ett försök i alla fall.
    Fast det är ju klart, det kostar pengar....

• Bröllopstokiig

Apropå det här med hetsbantning, fick höra något mycket tänkvärt av en dietist för ett tag sedan. När ni bantar "på fel sätt", d v s i princip slutar äta eller äter på helt fel sätt för att snabbt gå ner i vikt, så är det i första hand musklerna ni förlorar och inte fettet. En person med anorexia kan ändå ha lika hög fettprocent i kroppen som en överviktig person, pga att kroppen sparar fettet in i det sista. Det hänger kvar sedan begynelsen när fettreserverna räddade människorna från att frysa ihjäl. Dessutom är det räddningen för kvinnor som ska få barn vilket kroppen också ställer in sig själv på (även om inte hjärnan gör det). Så kort sagt akta er för att hetsbanta, tänk i stället på vad ni äter och hur mycket ni rör på er (samma gamla visa som alltid men det är faktiskt det enda som på sikt fungerar). Och sist men inte minst, en lycklig människa är en vacker människa och vem har hört talas om en olycklig brud...?

Svar på tråden Är det möjligt att gå ner 2-3 kg på en vecka?