Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Är det möjligt att gå ner 2-3 kg på en vecka?

Som rubiken säger. Är det möjligt. Jag var och provade min brudklänning idag och den var OK men den skulle, ärligt talat, se bättre ut om jag gick ner lite. Kan någon snäll människa ge mig några välgenomtänkta tips!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Tack på förhand.

• Svar på tråden Är det möjligt att gå ner 2-3 kg på en vecka?
  • Bröllopstokiig

Ja, det finns det, men skriver man något om det får man alla på sig hur viktigt det är att äta rätt. Så jag vågar inte skriva något.

• Bröllopstokiig

Ja, du kan "äta" nutrilett. Man kan gå ned 5 kg på en vecka, men det är inte någon långsiktig lösning. Men för en dag...

• Bröllopstokiig

Du har också ett recept på någon grönsaks-sopp-diet under kategorin mat&dryck med rubriken soppdiet + recept. Har inte testat den men med tanke på inläggen verkar den fungera.

• Bröllopstokiig

*Soppdieten funkar.
    *Det finns blixt-bantning, där man mister 4 kilo på 4 dar.
    *Det finns äggbantning
    * Flygvärdinnedieten

• Bröllopstokiig

Jag är mycket väl medveten om att det inte är en långsiktig lösningn men jag uppskattar att ni poengterar detta då det är lätt att missta sig. Jag är en sund individ men något desperat så jag ska ta mig en titt på både soppdieten och nutrilet.
    Huvudsaken är ju att min blivande älskar mig som jag är..och det gör han..ibland blir man bara lite kritisk på sig själv.
    Tack för alla svar!

• Bröllopstokiig

Ojojoj blivande brudar!!!
    Det är så jag tappar håret!

Jag har stor förståelse för snabbantnings önskan men jag måste få säga följande:

Att banta 5kg på en vecka= skadligt värre=risk för njursvikt, hjärtsvikt och räkna med kraftig huvudvärt under åtminstone 2 dagar samt acetonluktande andedräkt.

Att banta 2-3 kg under en vecka är egentligen att till största delen göra sig av med vätska. Inte alls långsiktigt och man är uppe i vikt igen när man "slutar".

När man bantar ska man må bra. Snabbbantning=må dåligt förutom att man rent psykiskt säkert känner sig nöjd över att man har kontroll.

Huvvva, jag vet att många kommer att snabbanta under veckan innan sitt bröllop och jag blir så ledsen över det. Ni sätter för hårda krav på er själva under en vecka då era kroppar verkligen behöver riktig föda för att inte klappa ihop på självaste bröllopdagen. Ett råd tille r som kommer att att snabbanta trots min varning: Ät ett par rejäla smörgåsar/ pasta/ ris/ potatis/ banan (glöm ej rejäl frukost)senast 1,5 h före vigseln. Det kommer inte synas utanpå men förebygger att ni känner svimningskänsla och kraftigt obehag under själva vigseln.

Råden är inte för att skälla utan av ren omtanke.
    Kram!

• Bröllopstokiig

Jag håller med dietisten, en vecka före bröllopet är det nog bättre att inse att man inte kan göra så stora viktnedgångar, något kilo går ju lätt men 5 kilo är värre. Utsätter man sin kropp för något sådant kommer man att må otroligt dåligt på bröllopsdagen, bli hängig och trött och kanske rentav påverkad av redan första glaset champagne. Vikten får man nog se över lite tidigare än en vecka för ebröllopet för att verkligen må bra. Ät sund och god mat veckan före, mycket grönsaker, potatis och frukt, mindre pasta och kött så kommer du minska lite i vikt. Drick mycket vatten så blir du mättare och inte så sugen på enorma portioner mat eller godis och kakor.

• Bröllopstokiig

Jag hade faktiskt tänkt att äta "soppan" 2 veckor innan. Bara av den enkla anledningen att den är "JÄTTEGOD" och eftersom den är utan fett och starka kryddor osv. så slipper jag stå där på bröllopsdagen med en Stor violettröd finne mitt i ansiktet.
    Jag tyckte även att man fick en så behaglig mättnadskänsla efteråt. Självklart kommer jag att äta nån knäckebrödsskiva här och där. Frukt och grönt osv. Kanske tillsätta lite kyckling i soppan.

• Bröllopstokiig

Heja Dietisten!

Skönt att ha dig här! Jag är också en av dem som blir mörkrädd när jag hör om alla tjejer som vill hetsbanta inför bröllopet. Jag känner allför många som har fastnat i bantningsträsket med ätstörningar som anorexi och bulimi som följd. Många av de här dieterna jag hört talas om på forumet är ju direkt livsfarliga.
    Ni som vill gå ner i vikt - gör det med sans och vett, och låt det få ta den tid kroppen behöver. Och till er och alla andra vill jag bara påminna er om att ni, med eller utan extra trivselkilon, kommer att vara den absolut vackraste på ert eget bröllop. Garanterat! Fråga er fästman om ni inte tror mig.

Svar på tråden Är det möjligt att gå ner 2-3 kg på en vecka?