• Mi@

    Festlokal i eller kring Skellefteå?

    Någon som har något bra tips på lokal i eller kring Skellefteå kommun? Gärna någon som verkligen prövat lokalen i fråga! Mottar även tips på annat matnyttigt kring bröllop som finns i området (bra frisörer, smink, florist... mm.)!

  • Svar på tråden Festlokal i eller kring Skellefteå?
  • Sanasol

    Hej! Kommer ni att gifta er i Skellefteå eller utanför? Hur långt utanför isåfall. Vi funderar på Lövånger endel, men inget betämt.

  • Mi@

    Åh, va kul med nån från trakten! Vi har inte kommit så långt i planeringen ännu... han har nyss friat och det känns som ett berg av saker som man ska ta sig för nu! Var börjar man?
    Har inte gått ut med det ännu heller... så jag hoppas att vi inte känner varandra! Lite knepigt med så liten stad, man vill ju prata med andra härifrån men vara anonym ett tag till...
    Lövånger lät superfint! Ha festen i storstugan då eller? Vi funderar lite grann på att vigas i Landsförsamlingskyrkan (alternativt från den by jag kommer ifrån), men har ingen aning om var festen ska vara.

  • Sanasol

    Vårt bröllop är också hemligt fortfarande! När ska ni gifta er?

    Eventuellt så ska vi ha bröllopet i munkvikens kapell, det är jättefint ute vid havet men inte så stort. Beror helt på hur många gäster man har tänkt sig att ha.

    Storstugan är helt okej, dock så tänker vi inte ha cateringmat så därför kommer det nog att bli folketshus eller så istället.

    Tror inte att vi känner varandra, bor i Umeå egentligen. Men känner till Skellefteå rätt bra också då jag har kusiner där.

  • Mi@

    Skönt att vi inte känner varandra! Jag har en gigantiskt stor släkt och vill helst inte att någon ska ana något förrän inbjudan skickas ut! Pluggar dock i Umeå och min sambo arbetar där (vi pendlar).

    Har inte bestämt datum ännu... kanske den 22 juli eller den 12 augusti...
    Sommaren 2006 i alla fall! Och ni?

  • Sanasol

    Vi ska gifta oss 20070707, ett bra tag kvar ännu men det gäller att vara ute i tid.

    Så ni bor inte i Umeå fast pluggar där... inte jobbigt att pendla?

    Föresten, hade en kompis som gifte sig i landskyrkan i vintras. Den är ju fin, fast lite mystiskt byggd. Man vill ju inte gärna att någon ska behöva sitta i de bänkarna varifrån man inte ser något t ex.

  • Mi@

    Nej, det går ganska bra att pendla. Har gjort det i några år nu. Längtar dock till att studierna är klara så att vi kan slå oss ner i eget hus i Skellefteå. Hoppas på jobb för oss båda där då.

    Ja, du har rätt om de där knepiga bänkraderna, man ser dåligt tyvärr. Men annars är kyrkan rätt fin. Inget bestämt ännu dock!

  • Sanasol

    Ni har inte funderat på att gfta er utomhus? Min kusin gifte sig i somras på kyrkholmen nedanför landskyrkan vid logen. Det var jättefint, dessutom en perfekt plats för en utonhusvigsel.:) Fast det kan ju vara bra att back-up boka kyrka iaf :) Bara ett förslag!

    Så ni har just förlovat er? Vad mysigt! Vi ÄR väl förlovade eftersom vi bestämt oss för att gifta oss, dock ingen ring ännu. Tänker ta det i vinter någon gång! Vad har ni för ringar?

  • Mi@

    Det är supermysigt på kyrkholmen! Kanske en idé? Ska fundera på saken... är lite romantiskt lagd och har väl haft mina drömmar om ett riktigt Vägen till Avonlea-bröllop (om du sett den serien) utomhus, men då är det ju detta underbara svenska väder man oroar sig för som sagt!
    Kände också till en som gifte sig på landsförsamlingkyrkan i somras. Kanske är samma!

    Vi har varit förlovade i hela fem år nu! Varit lite trögt för min m2b att våga ta steget ut till fullo så att säga!
    Vi har nästan släta guldringar, med ingraveringar som påminner om stjärnor eller dubbla kryss om du förstår vad jag menar. Köpte dem på Albrekts guld på Strömpilen.

  • Sanasol

    Jo, utomhus vore ju drömmen! Men vädret är ju inte att lita på direkt! :(

    mhm, vad kommer du att ha som vigselring då? har du kollat runt litegran på sådant och klänningar och så?

  • Mi@

    Vi har inte hunnit något alls ännu, men ser fram emot att börja! Innan han kommer hem ikväll ska han köpa lite bröllopstidningar i Umeå (vågar inte göra det i Skellefteå där vi känner för många) som vi ska läsa ikväll då vår lilla somnat. Har du några tips på bra ställen att leta kläder, blommor, hår, smink... i Umeå eller Ske-å? Har ni kikat på något ännu?

  • Sanasol

    Vi har bara skrivit en gästlista, så att man vet vad man ska gå efter och vi kommer att bli ca 50 gäster.

    Eftersom vi ska förlova oss snart har vi passat på att bestämma alla ringarna med en gång. Vet bara inte om ja ska välja rött eller vitt guld ännu.

    Har kollat lite på klänningar också, mest på internet finns ju mycket. Högtidskläder har ju ganska bra i Umeå vad jag har hört. Har dessutom hört många som köpt sina underkläder på Ingrids också i umeå.

    Smink funderar jag också på, det lär ju krävas vattenfasta produkter...

  • Mi@

    Någon fler med tips på bröllopsarrangemang i Skellefteå/Umeå med omnejd? Tips på bra kyrka då vi ännu inte har bestämt oss (panik...)?

  • johannah&leif

    Hej! En till Skellefteåbrud här. Vi gifter oss den 22:a oktober så det är inte så långt bort. Längtar. I vårt fall blir det borgerlig vigsel i stadshuset och sedan fest i Örvikens Folkets Hus. Min klänning kommer från USA och är köpt på Tradera. M2b har köpt ny kostym och barnens kläder har jag hittat på vanliga klädkedjor. Ska på konsultation hos frisören den 16:e september. Ska bli spännande. Det mesta börjar falla på plats. Har kvar beslutet om bukett, slips till brudgummen, servetter och de sista rätterna på buffébordet. Får dock mkt.hjälp med maten av bla min svägerska som har cateringföretag.

  • Mi@

    Får man fråga vilket cateringföretag? Något att rekommendera?

    Kul med fler från stan!

Svar på tråden Festlokal i eller kring Skellefteå?