• Bebbsen05

Varför gör det alltid ondast i halsen på kvällen/natten?

Har sånna problem med mina halsmandlar. Får precis som halsfluss, fast det inte finns några "baskilusker". Alltså finns det inga mediciner som hjälper. Kan knappt äta, prata eller sova.
    Och varför gör det alltid så fruktansvärt ont på kvällen och natten? Det går bra på dagarna, men så fort klockan kommer förbi 18-tiden gör det plötsligt ondare... Någon som vet?

• Svar på tråden Varför gör det alltid ondast i halsen på kvällen/natten?
  • Elin1

Hej!

När jag får ont i halsen har jag ofta onasdt på morgonen, det blir ofta bättre när man har druckit nåt varmt.

Att man får ont först på kvällen kan ju bero på att man har mkt att göra under dagen och därför inte "hinner" känna efter.

Föresten, har du prblem med dina mandlar (blir sjuka ofta och får halsfluss symptom), tycker jag att du ska operera bort dom. Det gjorde jag, av samma anledning: Blev sjuk allaeles för ofta.

Efter operationen har du såklart lite ont i halsen ett tag, men vad är det mot dessa ständiga halsflussar??

• Elin1

Oj, så jag stavar. onasdt= ondast.

• Nonika

Jag tror att det har att göra med att pulsen går ner i varv....nåt sånt. Jag frågade nämligen min m2b samma sak för ett tag sen, och han är uska och har jobbat 10 år i sjukvården..

Själv har jag opererat bort halsmandlarna vid 2 (!) tillfällen, men får fortfarande ont ibland. Inte lika ofta givetvis.

• Bebbsen05

Elin
    Men på dagarna kan jag svälja och så, det klarar jag knappt nu även om jag har fullt upp.
    Jo, jag ska operera bort dem. Skulle gjort det förra hösten men jag blev gravid. Väntar nu på att få en tid nu senare i höst!

Hur gick operationen för dig?

• Elin1

Nonika

Har du opererat bort dem 2 ggr?? Varför det?

Bebbsen05

Operationen gick bra! Jag fick lite tabletter innan som gjorde att jag blev väääldigt glad!

Det är ingenting att vara nervös över, men ngt som jag tycker var äckligt var att det kommer ned blod i magen vid operationen (från halsen). Detta gjorde att jag mådde mkt illa efteråt..

En anna sak är att det är svårt att äta ca en vecka efteråt. Jag kunde tex bara äta soppa (utan kryddor) för allt annat sved i halsen.

Men som sagt, operationen är den enda utvägen om man har problem med mandlarna!

• Jonnes brud

En annan teori:

Att man har ondast på kvällar och nätter kanske beror på att man inte äter och dricker så mycket då, man blir torrare i halsen. Sen har man pratat och ansträngt sig hela dagen och halen är väl "trött"

• Elin1

Jonnes brud

Japp, där har vi det!

Svar på tråden Varför gör det alltid ondast i halsen på kvällen/natten?